Українців можуть позбавити гарантії на товари: що обов'язково треба зробити перед оплатою
Українців можуть позбавити гарантії на товари: що обов'язково треба зробити перед оплатою

Українців можуть позбавити гарантії на товари: що обов'язково треба зробити перед оплатою

Перед покупкою товарів, що підлягає гарантійному ремонту, необхідно його перевірити, ознайомитися з правилами експлуатації і заповнити гарантію. Покупці, що цього не зроблять, можуть у разі несправності можуть втратити можливість скористатися гарантійним обслуговуванням.

Чинний закон "Про захист прав споживачів" надає споживачам право на повну інформацію про експлуатацію товару. Тому перед оплатою покупки продавець повинен:

  • ознайомити покупця із правилами користування товаром;
  • здійснити перевірку споживчих властивостей товару, наявності експлуатаційних документів, у тому числі гарантійного талона та відривних талонів на гарантійне обслуговування, комплектності товару, зазначеної в експлуатаційних документах;
  • заповнити відповідні розділи гарантійного і відривного талонів на гарантійне обслуговування;
  • надати інформацію про підприємства (майстерні), що здійснюють гарантійний ремонт.

Якщо ж товар потребує проведення робіт з уведення в експлуатацію, споживачу мають повідомити цю інформацію або забезпечити виконання таких робіт. Факт купівлі товару засвідчується розрахунковим документом на повну суму проведеної операції. Тому без чеку, квитанції, талону про оплату споживачу може бути відмовлено у гарантійному обслуговуванні.

Також слід пам’ятати, що споживачі звільняються від оплати будь-яких витрат, пов’язаних з гарантійним ремонтом або гарантійною заміною товару. Перерахунок може здійснюватися, лише якщо заміна здійснюється на аналогічний товар:

  • у разі підвищення ціни – виходячи з його вартості на час обміну;
  • в разі зниження ціни – виходячи з його вартості на час купівлі.

Як повідомляв OBOZ.UA, згідно з оновленими правилами захисту прав споживачів, спори з продавцем щодо продукції, вартість якої становить до 50 тис. грн, можна буде вирішувати поза судом. Якщо порушили гарантію, не замінили продукцію, порушили умови доставки тощо, сторони зможуть вирішувати спори через позасудові органи – наприклад, спеціальні комісії. Позиватися можна буде у випадку незгоди з рішенням.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader