В Україні водії маршруток все частіше нехтують обов'язком видачі квитків пасажирам. Ця ситуація не тільки порушує права громадян, але і створює ризики для їхньої безпеки та фінансового захисту.
Про це у коментарі "РБК-Україна" розповіла адвокат Єлизавета Коць.
З її слів, українське законодавство чітко регламентує право пасажира на отримання квитка. Це право закріплено у Постанові Кабінету Міністрів України №176 "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту".
Продаж квитків може здійснюватися як власником автостанції, автомобільним перевізником, так і водієм чи іншим підприємством, уповноваженим на це перевізником або власником автостанції.
Квиток на проїзд виконує кілька важливих функцій:
- Підтверджує право на одноразовий проїзд
- Включає вартість проїзду, страховий платіж та ПДВ
- Служить підставою для страхових виплат у разі інцидентів
Коць зазначає, що згідно зі статтею 39 Закону України "Про автомобільний транспорт", квиток вважається дійсним, якщо у ньому зазначено дату та маршрут руху. Крім того, сам водій перед посадкою пасажирів має перевірити у них наявність квитків чи квитанцій на перевезення багажу. Також до початку поїздки водії можуть продавати квитки, але тільки у встановлених законом випадках.
У разі відмови водія видати квиток пасажири мають кілька варіантів дій:
- Звернутися зі скаргою до перевізника. Інформація про перевізника має бути розміщена всередині транспортного засобу.
- Подати скаргу до Державної служби України з безпеки на транспорті.
- Звернутися до департаменту інфраструктури місцевої ради.
За порушення правил надання послуг пасажирського транспорту передбачено адміністративну відповідальність. Стаття 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлює штраф для несумлінних перевізників у розмірі 17 000 гривень.
Додамо, раніше ми розповідали, що Укрзалізниця посилила контроль за купівлею дорожніх квитків до Польщі, Молдови, Австрії. Про нові правила придбання проїзних квитків читайте за посиланням.