Останнім часом у соцмережах вибухнув скандал навколо олімпійських худорляв, коли львів'янка Наталія Голяк розповіла, що її подруга виявила: жіноча кофта коштує набагато дорожче за чоловічу, хоча зовні вони виглядають однаково. Наталія була обурена, і її пост у соцмережах зібрав багато коментарів.
Цей випадок є яскравим прикладом так званого "рожевого податку", повідомляється в сюжеті ТСН. Це термін, який описує ситуацію, коли товари та послуги для жінок коштують дорожче, ніж аналогічні чоловічі продукти.
У США цей феномен обговорюють уже з 90-х років, а 2014 року навіть Барак Обама зауважив, що послуги хімчистки для жіночого одягу коштують дорожче, ніж для чоловічого. Дослідження показали, що жіночі товари в середньому дорожчі на 7%, а кошти особистої гігієни – на 13%.
Чому це відбувається?
Маркетологи пояснюють, що це не пов'язане із сексизмом, а скоріше з бізнесом. Жіночий ринок конкурентніший, тому виробники часто оновлюють колекції і витрачають більше на рекламу, що робить товари дорожчими. Крім того, рекламу на жіночі товари також часто роблять агресивнішою.
Що кажуть стилісти?
Стилістка Аріанна Ковальова та блогер Олена Шевченко підтвердили, що іноді жіночий одяг і справді дорожчий через різницю в якості. Вони відзначають, що чоловічий одяг часто більш довговічний і якісніший, що пов'язано з тим, що виробники занижують якість жіночого одягу, щоб спонукати покупців купувати його частіше.
Думка дизайнерів
Українська дизайнерка Айна Гассе заявляє, що її колекції не підпорядковуються "рожевому податку". Вона каже, що іноді чоловічий одяг може бути дорожчим через більш складне виробництво і дорогі тканини, але це залежить від конкретного замовлення.
Наталя Голяк сподівається, що зі збільшенням поінформованості та обговоренням таких випадків, як її історія з лихої ситуації ситуація зміниться і в нас теж заборонять цю несправедливість, як це вже зроблено в Нью-Йорку.
Раніше ми писали, українські стартапери створили унікальні вишиванки з ШІ: перетворять ваші ідеї на візерунки та слова
Крім того, Знай.ua розповідав про мільйонерів із секонд-хендів: як українці заробляють божевільні гроші на вживаному одязі