Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно
Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно

Запальничкою цей маленький хетчбек назвати важко, як і розповідати про дивовижну практичність. Насправді Suzuki Swift — рідкісний звір, який поєднав у собі сучасні технології зі старими звичками, одночасно зберігши всі важливі для зручності та практичності речі.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 1

Вузенькі вулиці та невисокі будинки — ось антураж для маленького хетчбека. Тільки це далеко не про нашу столицю, де здатність стрибати по бордюрах знадобиться швидше ніж вміння влучно паркуватись. Де глибини вибоїн нагадують безодню, в яку краще не зазирати, а тим паче не під’їжджати близько на автівці де кліренс нижче 15 сантиметрів, а амортизатори не здатні витримати трикратне навантаження.

Однак, світ маленьких хетчбеків продовжує своє життя і навіть має шанси на успіх, і не тільки в великих містах. Компактні розміри, невелике споживання пального, зручність в маневруванні на захаращених запаркованими автівками вуличках, низька вартість утримання роблять їх незамінними помічниками містян, а особливо жіночої половини. Головне для такої маленької особистості — вміння виділитись. Досі це успішно вдалось тільки MINI, але намагаються майже усі. І здається в Suzuki цього разу вирішили спробувати ще раз відхопити значну частку любителів компактів, адже ніша майже забута і є всі шанси вразити споживача.

1Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 31

Цікавий факт: Хрещеним батьком «свіфта» став General Motors, найбільший гравець авторинку ХХ століття. Спочатку Swift мав стати всесвітнім субкомпактом, що продається на ринках одразу всіх п’яти континентів. Але вже в процесі розробки американцям стало зрозуміло, що витрати не окупляться. І після кількох спроб збути незавершений проєкт M-car на сторону GM обміняв його на …5,5% акцій Suzuki Motor Corporation. Японці довели справу до логічного завершення і справді експортували Swift в усі куточки планети, зокрема постачаючи SKD-комплекти субкомпакта для складання на заводах… General Motors.

Зміст

  • 1 Пряме влучання
  • 2 Вкраплення сучасності в Suzuki Swift 2024
  • 3 Простір в Suzuki Swift 2024
  • 4 Технології в Suzuki Swift 2024
  • 5 Прихована бадьорість
  • 6 Позиціювання та конкуренти

Пряме влучання

Suzuki Swift вперше з’явився ще минулого сторіччя — в 1983 році, і продавався по всьому світу. Але все одно найуспішнішим вважається четверте покоління субкомакту, яке побачив світ у 2005 році. І досі ми можемо зустріти на вулицях представників цих років. Саме тоді Swift представ з тими фірмовими обрисами, які тепер супроводжують його крізь покоління. У 2024 році ми отримуємо вже сьоме покоління моделі. Чи буде воно успішним? Подивимось.

Дизайнери Suzuki здаються трохи ледачими, адже зміни між шостим та сьомим поколінням, на перший погляд, можна перерахувати по пальцях однієї руки. Тільки насправді їх значно більше і вони глибше. Щоб догодити поколінню 21-го віку, необхідно запропонувати щось куди яскравіше ніж оригінальна зовнішність — потрібен характер, родзинка. У Swift спецій додавали потроху, вивівши дуже непоганий та зухвалий загальний образ.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 5
Жодна з семи інтеграцій Swift красою нас не тішила. Справа тут і в загальному консерватизмі дизайнерської школи Suzuki, і в обмежених бюджетах — бренд ніколи особливо не шикував. Звичайна для «японців» B-сегмента суміш іграшковості зі спробами збільшити місткість і зменшити моторний відсік плюс привести все це до загально корпоративного стилю. Іноді навіть виходило, як у випадку з 4-ю генерацією, яку навіть «розлютили» до рівня «кишенькової ракети» для чемпіонату світу з ралі. Swift Super 1600 виглядав цілком доросло на тлі інших учасників WRC, і ганявся пристойно. Мабуть, тому наступні 17 років японці намагалися не робити різких стилістичних рухів, лише граючись з вже знайденим образом.

Збережена платформа Heartect залишила звичну базу розміром у 2 450 мм, а ось кузов збільшився до 3 860 мм завдяки новим бамперам. Змінили решітку радіатора, логотип переїхав до верху, а капот тепер, наче панамка накриває двигун, що додає хетчбеку особливого шарму в комбінації з лупоокими фарами головного світла і подовженою лінією по всьому кузову.

111111

Хетчбек повністю позбавили протитуманок в тому вигляді, як ми звикли бачити — їх інтегрували в основне денне світло. Підправили трохи з боків, додавши м’якіші грані, оптимізували задні обриси, встановили нові диски. Загалом усі зміни пішли тільки на користь, адже навіть аеродинаміку вдалось поліпшити на 4,6%.

Свіжий Suzuki Swift виглядає наче відреставрований ретрокар з інтегрованими сучасними елементами. Вражає, що він зберіг фірмову форму кузова, де стійки мають мінімальний кут нахилу, а форма скла наближається до паралелограма. Зручність дуже відносна, додає шуму, коли вікна відкриті, але загалом світла впускає більше. Головне, що виправили скління в зоні задніх дверей, просто повернувши ручку з задньої стійки на її законне місце. Скла стало більше, хоч відкривається тільки більша частина його, але повністю до низу. Двері розкриваються на пристойний кут, що дозволяє легко сідати в автівку, а також влаштовувати там дітей.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 12
Якщо поглянути в профіль, особливо помітно, що фамільна «кепка» даху особливо не постраждала, а ось капот «пішов» вниз. Що, з огляду на габарити, прикрасою не стало. На жаль, у таких крихітних автомобілях знайти гармонію пропорцій куди складніше, ніж втратити її.

В цьому поколінні пропонують цілих дев’ять кольорів з них два розроблено саме під Swift: червоний та синій. Дизайнери стверджують, що це «карамельні» кольори, які мають глибший металік та додатки перламутру. Кожен колір, окрім чорного, може комбінуватись з чорним дахом за бажанням і ця опція безплатна в кожній комплектації, а їх всього дві та відрізняються вони лише незначними деталями. Цікаво, що тепер виділений кольором повністю дах разом зі стійками, на відміну від попередника, який мав більш чудернацькі смуги.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 13
Критики сьомої генерації поділилися на два приблизно рівних табори. Першим не подобається взагалі все, включно з більш виразною «талією», другим — тільки нова пластика носа. Як сказав нам заправник на ОККО, «Swift немов морду від’їв». Пам’ятається, приблизно так само адепти Porsche 911 зустріли обуренням flachbau (з нім. — плоский ніс), версію зі схожою зниженою лінією капота і фарами, що сповзли вниз. Але до такої незвичної зовнішності швидко звикли. Надалі і як сам Porsche, так і з десяток тюнінг-ательє пропонували flatnose для різних генерацій вічного 911. 

Вкраплення сучасності в Suzuki Swift 2024

Куди більше свіжих та сучасних деталей можна знайти в салоні. Звичайно він не наблизився до Citroen з його оригінальними елементами та сміливими інтеграціями ідей, але загалом це великий крок вперед для Suzuki. І хоч архітектура майже не змінилась, все ж таки деталі освіжили інтер’єр, додавши сучасності. Навіть ці світло-сірі вставки виглядають грайливо і трохи згладжують враження від жорсткого пластику всюди.

111111111111

Першим на себе звертає увагу нове кермо, яке тепер тонше, вигинається в зонах, де потрібно тримати руки і тепер взагалі не хочеться зайвий раз перехоплювати його в іншому місці. Обтягнуте екошкірою воно приємне на дотик і має багато клавіш для регулювання приладової панелі та мультимедіа.

Наступним кроком на себе звертає увагу монітор мультимедіа, який збільшився до 9 дюймів та переїхав вверх центральної консолі. Обрамляє його глянцевий пластик. А хотілось би взагалі без нього обійтись. Повітряні дефлектори під ним тепер мають ту ж форму, що і бокові. А моніторчик кліматичної системи об’єднали в єдине ціле і керувати ним трохи зручніше. Можна навіть подякувати за цю окрему панельку зі звичайними механічними клавішами.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 26
Куди важче спілкуватись з центральним монітором, оскільки сенсорні клавіші під ним погано видно, та й працюють не дуже зручно. Хоча і користуватись ними будете не часто, адже більшість керувань буде або сенсором на моніторі, або на кермі.

Взагалі мультимедіа має повністю оновлений інтерфейс та пропонує багато налаштувань та додатків, а найприємніше, що тут є бездротовий Apple CarPlay та Android Auto. Досить один раз під’єднати за допомогою Bluetooth смартфон і будете насолоджуватись швидкими підключеннями постійно.

Не буде тут бездротової зарядки, тож варто запасатись кабелями, адже телефон буде швидко розряджатись в такому режимі. Ще одна вдячність бренду за залишений роз’єм звичайного USB, але поряд є і сучасні виходи Type-C для швидкої зарядки. Тож навіть задні пасажири зможуть під’єднатися, тільки потрібні довші кабелі.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 27
Нарешті Swift отримав сучасну приладову панель. Ну як сучасну — тільки частково. Моніторчик з показниками тепер інтегровано в єдину зону з приладами, які залишились аналоговими. А ось екран кольоровий та відображає різні показники від роботи гібридної системи, витрату палива, швидкість або роботу систем допомоги в керуванні.

На жаль, важіль коробки передач залишили той самий, що і в інших моделях бренду. В нашому випадку ми маємо фірмовий CVT з можливістю роботи в мануальному режимі. І цей мануальний режим буде вмикатись постійно під час перемикання в режим Drive. Просто клавішу на важелі натискаєш постійно, а відпустити під час перемикання не встигаєш. Це трохи вибішує, але кажуть, що можна звикнути. Мені так і не вдалось.

Нові крісла стали куди приємнішими та мають чітко підкреслену підтримку з боків на сидушці та спинці. Тож в кріслі не бовтаєшся, а сидиш чітко. Під попереком немає регулювання та підтримки, але крісла загалом не доставляють дискомфорт. Водій може відрегулювати сидіння за висотою, довжиною, нахилом спинки, а кермо регулюється за вильотом та за висотою.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 28
Здається зручно, але є один великий ергономічний прорахунок: для мене, як дівчини середнього зросту, занадто низько розташована смуга даху попереду, яка затуляє собою усі світлофори. Якщо немає дублюючого попереду, то кожного разу мені доводилось нахилятись вперед, щоб бачити колір світла.

Простір в Suzuki Swift 2024

Це все дрібниці, але найголовніше, що вражає більшість, хто знайомиться з Suzuki Swift — він значно просторіший в салоні ніж здавалось зовні. І це не тільки завдяки великій зоні скління, але й організації простору та високому даху. Над головою багато простору навіть для високої людини, а в крісла не треба падати аж до низу.

Навіть на задньому дивані легко влаштовується високий чоловік і не б’ється об стійки, і не впирається маківкою в дах. Звісно трьом особам позаду буде трохи тіснувато, але вміститись вони зможуть і навіть їхати більш-менш зручно. На жаль, крісла досить низько посаджені та ноги під передні сидіння не поставиш, але і так не будуть затікати.

111

Дітям там взагалі буде вільно та просторо. Є кишені в спинках сидінь, кишені у дверях невеликі, але маленькі пляшки можна поставити. Є навіть склопіднімачі.

Це загалом один з найкращих просторів в класі серед тих конкурентів на нашому ринку, яких можна згадати, а це Citroen C3, Skoda Fabia, Toyota Yaris. Більше простору буде тільки в Honda Jazz, яка завжди була лідером за цими показниками.

А ось з багажним простором Suzuki Swift програє навіть чеському хетчбеку, який пропонує 380 літрів проти 265 літрів у японця. Але легко можна вмістити коляску, або навіть три валізи. Для шопінгу точно вистачить без зайвих вагань. Навіть якщо потрібно буде перевезти щось довге (до 2 метрів), то можна скласти спинки крісел. На жаль, тільки єдиної підлоги не буде, сходинка досить велика.

11

В ніші під підлогою багажника ховається докатка та інструменти необхідні для її заміни, є кишені та можна кріпити різні обмежувачі та організатори простору.

Технології в Suzuki Swift 2024

Новий Swift пропонує таку кількість активних помічників та технологій, як жоден з представників сегмента, а тим паче в вартості до $20 000. Маленькому хетчу надали усі доступні переваги великих братів Suzuki. Тут тобі адаптивний круїз з утриманням в смузі руху, з утриманням дистанції до попередніх автівок, і система розпізнавання знаків, і контроль сліпих зон і все це вже в стартовій комплектації.

11

Повний набір систем — найкраща пропозиція, якщо вважати, що тут і камера заднього огляду досить пристойно передає зображення, і автоматичне перемикання дальнього світла, і повністю LED-освітлення по колу, окрім салону, звісно.

Якщо спочатку здається, що хетчбек досить простуватий, то варто просто проїхатись на ньому, адже навіть освітлення працює в ньому на високому рівні. Вже не кажу про роботу систем. Навіть без зайвих камер, радари справляються з ситуацією навколо, чітко визначаючи навколишню ситуацію. Машинка добре тримає курс, а сповіщення хоч і лякають своєю гучністю та мерзотним звуком, але не помітити їх просто неможливо. І іноді це може врятувати від неприємностей.

11

Мені трохи дивно, що не підключено передню камеру до системи для повного огляду 360, але і так інформації достатньо, а парктроніки допомагають визначитись, якщо є сумніви під час паркування. Взагалі компактні розміри дозволяють легко знаходити місця на паркінгах та пересуватись в досить вузькому просторі вулиць.

Прихована бадьорість

Новинкою стала і гібридна силова установка. Так Suzuki Swift 2024 року пропонують виключно з технологією «м’якого гібрида» (SHVS), який засновано на 1,2-літровому атмосферному двигуні (Z12E) потужністю в 83 к. с., із вбудованого стартер-генератора ISG і літій-іонної батареї ємністю близько 36 Вт*год.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 38
Фото Suzuki

Така батарейка не може надати досить ємності для руху на електротязі. Тож система працює так: електродвигун перезапускає ДВЗ, а ISG працює як стартер, забезпечуючи плавний і тихий запуск двигуна. Батарея тут згодиться лише, як бустер для основного пускового акумулятора і буде працювати скоріше на систему старт-стоп ніж на економію палива.

Живлення батареї відбувається або від бензинового двигуна, або під час рекуперації енергії, коли все той самий ISG перетворює кінетичну енергію на електро для підзаряджання батареї. Можливо справа саме в такій системі, і за всю історію спілкування з системами старт-стоп тут вона одна з найтихіших і найплавніших функцій. І вперше у мене не виникло бажання її вимкнути, хоча іноді в заторах все ж таки дратує постійний запуск трьохциліндрового моторчика, який не такий вже і тихий.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 39

На центральному моніторі та на приладовій панелі яскрава мультяшна індикація відображає роботу гібридної системи так, наче це справжній гібрид. Тільки все не так. Насправді сама батарея розташована під кріслом водія, а не так, як зображено на індикації. До того ж на економію палива вона майже не впливає. І якби не ця візуалізація ви б не здогадались, що це взагалі гібрид.

Якщо забути про гібридну технологію, новий Suzuki Swift є дуже приємним і легким у поводженні автомобілем. Він добре тримає дорогу, не погрожує зайвими кренами, але і підвіска не балує комфортом. Чого ще можна очікувати від компакту? Звичайне шасі з незалежною підвіскою Макферсон попереду та торсіонною балкою позаду. Тут навіть барабанні гальма на задніх колесах, в той час, коли у більш потужних конкурентів встановлюють вже дискові. Але це тільки на користь власнику, адже обслуговування такої схеми значно дешевше, як і загалом догляд за трьохциліндровим двигуном.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 40
Фото Suzuki

Під час проїздів дрібних вибоїн шасі добре відпрацьовує та ковтає нерівності, а ось більш значне просідання дорожнього покриття змусить усім тілом відчути поштовх, а амортизатор погрозливо стукне. Тож варто бути уважним і не вибити ричаг на наших дорогах, тоді й зуби залишаться цілими.

Така не вражаюча статистика, як 11,9 секунди до 100 км/год, насправді відпрацьовує в випадку з невеликим хетчбеком на повну, роблячи зі Swift бадьору капсулу, яка легко розганяється, маневрує в потоці автівок та чутливо керується. Легка вага в 957 кг дозволяє Swift мчати містом зі спритністю колібрі. Потрібно тільки скористатись підкермовими пелюстками або самим важелем коробки передач, щоб здобути усі 111 Нм крутного моменту, які ховаються за 4 тисячами обертів, адже коробка буде сперечатись з вами, поки ви не відключите їй «мозок».

Для тих, хто любить повністю контролювати поведінку автівки пропонують стартову версію з п’ятиступеневою трансмісією, а для комфорту є і фірмовий варіатор CVT від Aisin. Звісно ця коробка працює відмінно на будь-якій моделі бренду і давно знайома, тож сюрпризів від неї очікувати не будеш. І тут вона загалом працює плавно, але може повільно реагувати на вимогу водія збільшити потужність, або трохи загальмовано реагувати на зниження потужності.

В Suzuki Swift є ручне перемикання передач із симульованими передавальними числами на сім сходинок, які контролюються пелюстками на кермі або самим важелем. Тільки, як вище вказувала, слідкуйте за його положенням, бо дуже легко пропустити D, натиснути M і заблокувати автомобіль на першій передачі після спроби швидкого старту або навпаки вискочити з мануального режиму.

Тест-драйв Suzuki Swift 2024: просто, зручно та вигідно - Фото 41
Фото Suzuki

За словами виробника, новий Suzuki Swift Hybrid 2024 року здатен заощадити щонайменше на 17 відсотків менше бензину, одночасно на 20% зменшуючи викиди CO2. Тільки мені так і не вдалось знизитись до 4 літрів на 100 км, а найнижчий показник складав 5,8 літра, що в порівнянні з іншими гібридами не так мало, але загалом, відносно, інших бензинових авто досить пристойно.

Позиціювання та конкуренти

В Suzuki зробили велику та ретельну роботу з доопрацювання Swift четвертого покоління. Головним чином до цього приклав руку головний інженер Масао Коборі та його команда. Хетчбек значно покращав, став досконалішим і тепер поводить себе більш рівномірно, послідовно, менше пропускає шуму ніж раніше. Частково на це працюють додаткові звукопоглинальні матеріали, частково нова настройка підвіски.

Якщо вам і раніше подобався Suzuki Swift, то новий ви оціните сповна. Можливо саме для вас прийшов час оновити улюблене авто. Можу сказати точно, що хетчбек не відмовився від свого простого шарму та економічності, зробивши стрибок вперед в плані технологічності.

Однак конкуренти сьогодні можуть запропонувати куди більше комфорту, розкоші та динаміки, але і цінник вже буде наближуватись до $30 000, якщо брати таку саму насиченість комплектацій. В той час, як за Suzuki Swift просять від $17 535 (720 000 грн), що насправді зараз найвигідніша пропозиція на ринку.

Новий Suzuki Swift заслуговує на увагу в категорії міських автомобілів B-класу, що стрімко скорочується, і якщо ви цінуєте зручність, практичність та переважно любите прості та легкі авто, він може однозначно вам сподобається.

ПЛЮСИ: просторий салон, насиченість комплектацій, легкість в керуванні, ціна/якість, практичність, компактність.

МІНУСИ: посередній комфорт шасі, дуже мала користь від гібридної системи, динаміка.

Кузов, типSUV
Габарити (ДхШхВ), мм3860/1735/1495
Колісна база, мм2450
Заявлений кліренс, мм115
Об’єм багажника, л.265/589
Споряджена маса, кг957
Двигун1.2л SHVS (12V-ISG, 3Ah)
Потужність, к.с.83
Крутний момент, Нм111,8
Тип гібридної установкиSHVS
Потужність електромотора, кВт
Тип приводупередній
Підвісканезалежна Макферсон/ торсіонна балка
ТрансмісіяCVT
Динаміка 0-100, с11,9
Максимальна швидкість, км/год170
Споживання палива, л (змішаний)4,7-4,9
Вартість, грнвід 720 000
Вартість тестового авто, грн859 000
КонкурентиToyota Yaris
Skoda Fabia
Citroen C3
Honda Jazz

 

Дякуємо за наданий автомобіль представництву Suzuki в Україні «Авто Інтернешнл»

Джерело матеріала
loader
loader