Британська корпорація Unilever, яка є одним із найбільших виробників товарів повсякденного попиту, отримала дозвіл на продаж свого бізнесу в Росії.
За інформацією «РБК», урядова комісія схвалила угоду наприкінці серпня 2024 року. Вартість російських активів Unilever оцінюється в 35-40 мільярдів рублів (390–445 мільйонів доларів), що приблизно в півтора раза менше, ніж власна оцінка компанії минулого року.
Компанії належать Unilever понад 400 брендів, продукція яких випускається на 280 підприємствах, серед найвідоміших Domestos, Axe, Rexona, Dove, Calve, Rama, Brooke Bond, Crème Bonjour, CIF, Knorr, Sunsilk, Timotei, CLEAR, Lipton та інші
Зазначається, що покупець уже визначений, однак його ім'я не розголошують. Новий власник отримає контроль над низкою відомих брендів, зокрема морозива «Магнат» та косметики «Чистая линия», «Бархатные ручки», «Чёрный жемчуг».
У 2022 році Unilever призупинила постачання продукції на російський ринок після вторгнення Росії в Україну. Однак корпорація продовжила виробляти та постачати товари, як-от засоби особистої гігієни, на своїх російських заводах. Компанія спочатку не планувала залишати ринок, проте через погіршення геополітичної ситуації та зростаючий тиск, була змушена прийняти рішення про продаж бізнесу.
За даними РБК, угода стосується підрозділу ТОВ «Юнілевер Русь», який управляє основними брендами компанії на російському ринку. Зокрема, ця юридична особа володіє правами на виробництво морозива, а також косметичних продуктів.
За інформацією Коммерсантъ, покупцем бізнесу Unilever може стати одна зі структур групи «Арнест», яка належить Олексію Сагалу. Ця компанія спеціалізується на виробництві побутової хімії, зокрема таких товарів, як «Дихлофос». Раніше «Арнест» придбав активи пивоварного холдингу Heineken у Росії.
Unilever працює в Росії з 1991 року, маючи близько трьох тисяч співробітників і чотири великі виробничі кластери. У Петербурзі корпорація випускає косметику та побутову хімію, а в Єкатеринбурзі – косметичну продукцію. Морозиво виробляється на заводах у Тульській області та Омську.
Станом на 2022 рік, російський бізнес компанії становив 1,4% від загального обороту Unilever, який сягнув 60,1 мільярда євро, і 2% від чистого прибутку (8,3 мільярда євро). На кінець 2022 року російські активи оцінювалися у 900 мільйонів євро. Вже за підсумками 2023 року, частка російського бізнесу скоротилася до 1% від обороту групи, а вартість активів впала до 600 мільйонів євро.
Нагадаємо, влітку 2023 року Національне агентство з питань запобігання корупції внесло Unilever до переліку міжнародних спонсорів війни за те, що компанія продовжила працювати у Росії.