У Каліфорнії прийняли закони про стримування у соцмережах дипфейків, пов’язаних з виборами
У Каліфорнії прийняли закони про стримування у соцмережах дипфейків, пов’язаних з виборами

У Каліфорнії прийняли закони про стримування у соцмережах дипфейків, пов’язаних з виборами

Законодавчі новації стосуються обмеження, заборони та маркування дипфейків.

Губернатор Каліфорнії Гевін Ньюсом підписав у вівторок, 17 вересня, два нові закони, які вимагатимуть від компаній соціальних медіа стримувати поширення дипфейків, пов’язаних з виборами. Перед цим він підписав закон, що регулює використання цифрових копій правовласниками, повідомив The New York Times.

«Захист чесності виборів має важливе значення для демократії, і дуже важливо, щоб ми гарантували, що штучний інтелект не буде розгорнутий для підриву довіри громадськості через дезінформацію, особливо в сьогоднішньому складному політичному кліматі. Ці заходи допоможуть боротися зі шкідливим використанням дипфейків у політичній рекламі та іншому контенті», — заявив Гевін Ньюсом.

Один закон набув чинності негайно після підписання та фактично забороняє людям або групам свідомо ділитися оманливими дипфейками, пов’язаними з виборами. Він матиме примусову силу дії упродовж 120 днів до виборів, та протягом 60 днів після цього, що засвідчує стурбованість законодавців можливим поширенням дезінформації під час підрахунку голосів.

Він також уповноважує кандидатів, посадових осіб, генпрокурора та прокурорів вимагати судової заборони для великої онлайн-платформи за невиконання закону.

Закон «Про захист демократії від обману дипфейків» набуде чинності у січні 2025 року, він вимагатиме від від платформ соціальних мереж та інших веб-сайтів із понад 1 мільйоном користувачів у Каліфорнії позначати або видаляти ШІ-дипфейки, пов’язані з виборами, й забезпечити механізми для повідомлення про такий контент. На платформи накладають обовязок видаляти такі дипфейки протягом 72 годин після скарги.

Відповідно до законопроєкту, передвиборча реклама, створена з використанням ШІ, має містити повідомлення про це. Якщо платформи не вживатимтуь відповідних заходів, суд може вимагати від них зробити це.

Перед цим у вівторок губернатор Каліфорнії оголосив про підписання закону про захист цифрової схожості акторів і виконавців, гарантуючи, що штучний інтелект не буде використовуватися для копіювання їхнього голосу чи подібності без їхньої згоди.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений California Governor (@cagovernor)

«Лише один із законів набуде чинності вчасно, щоб вплинути на президентські вибори 2024 року, але тріо може запропонувати дорожню карту для регуляторів по всій країні, які намагаються уповільнити поширення маніпулятивного контенту за допомогою штучного інтелекту», зазначено у публікації.

Очікується, що закони зіткнуться з юридичними проблемами з боку компаній соціальних мереж або груп, які зосереджуються на правах свободи слова.

«Це дуже відрізняється від інших законопроєктів, які були висунуті (в інших штатах – ред.)», — прокоментувала організаційний менеджер команди з питань демократії в Publ Ілана Беллер.

Фото: губернатор Каліфорнії Гевін Ньюсом / Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
Соцмережі вибори в США
Джерело матеріала
loader
loader