Права споживачів в Україні захищаються відповідним законодавством. При купівлі тих чи інших продуктів, їх вартість є важливим фактором для покупців. У Держпродспоживслужбі розповіли, як інформація має бути вказана на ціннику продуктів.
Що має бути на ціннику продуктів
У відомстві зазначили, що інформація на ціннику товару повинна бути точною, зрозумілою, лаконічною і не вводити в оману покупця.
Так, Інструкцією про порядок позначення роздрібних цін в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства визначено, що ярлики цін (цінники) та покажчики цін для продовольчих товарів повинні мати такі реквізити:
- для вагових товарів – назва товару, сорт, ціна за один кілограм або за сто грамів;
- для товарів чи напоїв, що продаються на розлив, - назва товару чи напою, сорт, ціна за одиницю місткості або одиницю ваги;
- для штучних товарів та напоїв в пляшках – назва товару чи напою, вага або місткість, сорт, ціна за штуку;
- для товарів, що розфасовані – назва товару, сорт, ціна за один кілограм або за сто грамів, вага одиниці розфасовки, ціна за одиницю розфасовки.
«Дуже важливо дотримуватись цих простих правил задля уникнення неприємних ситуацій, коли споживач ціну за 100 грамів приймає за ціну за 1 кілограм», – пояснили у Держпродспоживслужби.
Оформлення цінників проводиться до надходження товару до торговельного залу. До початку роботи співробітники магазину мають перевірити наявність і правильність оформлення цінників.
Раніше ми писали, чи повинен покупець платити за товар, якщо він його розбив у магазині.