Профільний комітет Ради не підтримав пропозицію Мінфіну про повернення рахунків медзакладів у казначейство
Профільний комітет Ради не підтримав пропозицію Мінфіну про повернення рахунків медзакладів у казначейство

Профільний комітет Ради не підтримав пропозицію Мінфіну про повернення рахунків медзакладів у казначейство

Профільний комітет Ради не підтримав пропозицію Мінфіну про повернення рахунків медзакладів у казначейство

За словами Радуцького, війна війною, але медицина має залишатись автономною.

Комітет Верховної Ради України з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування не підтримав пропозицію переводу медичних закладів на небюджетні рахунки казначейства, яка прописана в законі №12000 про державний бюджет на 2025 рік. Як написав у Facebook голова комітету, народний депутат Михайло Радуцький, його комітет рекомендував Мінфіну та Комітету з питань бюджету виключити норму із законопроєкту.

Раніше низка профільних організацій з медичної сфери заявила, що такі зміни до нормативного законодавства  загрожують колапсом для медичної сфери, оскільки медичні заклади у 2025 році не зможуть оперативно розпоряджатися власними коштами, в тому числі закуповувати ліки та виплачувати зарплати медикам.

Натомість Міністерство фінансів заявляло, що деякі керівники медичних закладів накопичили на банківських рахунках десятки мільйонів гривень, не використовують їх, а отримують відсотки з грошей. Згідно із заявою міністерства, станом на початок 2024 року мова йшла про залишки на суму близько 15 млрд грн. За твердженням Мінфіну, знаходження коштів на рахунках казначейства дозволить користуватись ними державі.

Радуцький зазначив, що попри війну має існувати баланс, зокрема медичні заклади мають залишатися автономними, як це передбачає медична реформа, витрачати кошти на власні потреби, формувати резервний фонд на випадок непередбачуваних ситуацій.

«Якщо дійсно генеральний директор неефективно управляє медичним закладом та не вкладає кошти в розвиток лікарні, то необхідно шукати засіб впливу на такого керівника», - додав депутат.

Він додав, що замість скандального пункту 26 прикінцевих положень бюджетного законопроєкту Комітет  запропонував уряду додати інші два пункти – 29 та 30:

  • Уряд має запровадити  дієві механізми забезпечення цільового та ефективного використання коштів за програмою медичних гарантій шляхом, провівши до 1 квітня 2025 року аналіз інформації про накопичені залишки коштів на рахунках медзакладів та визначити механізм їх подальшого використання, а також розробити зміни, які зобов’язуватимуть установи розміщувати залишкові кошти на спеціально створених для цього небюджетних рахунках в органах Державної казначейської служби, якщо вони перевищують еквівалент двомісячних сум витрат на оплату праці з нарахуваннями.
  • Мінфін та Казначейство мають  реалізувати технічні рішення щодо забезпечення ефективного управління небюджетними рахунками надавачів медичних послуг державної та комунальної власності».

«Простими словами: виконання наших рекомендацій передбачає, що для переважної більшості медичних закладів нічого не зміниться. Вони будуть, як і раніше, розміщувати кошти на банківських рахунках та ними користуватися. Ті лікарні, які неефективно використовують залишки на рахунках, перейдуть на небюджетні казначейські рахунки. Але – важливо, що це не звичайні казначейські рахунки, а небюджетні казначейські рахунки. Користуватися ними керівники закладів зможуть вільно та без обмежень», - написав він та додав, що рішення комітету направили до Комітету з питань бюджету та планують на його засіданні відстоювати свої рекомендації.

Колишня міністерка охорони здоров’я Зоряна Скалецька у статті «Уряд пішов ва-банк: комунальні медзаклади, які не інвестуватимуть у власний розвиток, віддаватимуть свої накопичення до бюджету» пояснила, звідки в українських медзакладів беруться «зайві» гроші, чому вони їх не витрачають і чи правильною є пропозиція уряду.

Джерело матеріала
loader