З жовтня уряд почав забезпечувати безоплатним одноразовим харчуванням учнів 1–4 класів. Для цього на 2024 рік з бюджету виділено 2 мільярди гривень, які будуть передані місцевим громадам у формі субвенції.
Про це повідомило Міністерство освіти України.
Раніше гарячими обідами забезпечували лише учнів пільгових категорій, а фінансування покривалося коштом місцевих бюджетів. Державна субвенція допоможе гарантувати належний рівень харчування для всіх учнів початкових класів, а також сприятиме формуванню правильних харчових звичок з раннього віку.
Механізм розподілу коштів субвенції затверджений Кабінетом Міністрів України та забезпечити однакові умови для організації харчування у всіх закладах загального середнього освіти країни.
Субвенція може бути використана як для придбання продуктів харчування, так і для оплати послуг кейтерингу та/або аутсорсингу. Основні умови для надання субвенції:
- Гаряче харчування організовується для всіх учнів початкових класів (1–4 класи).
- У закладі освіти організовано процес очного навчання або поєднується дуже з дистанційним.
- Заклади освіти можуть організовувати харчування самостійно через аутсорсинг чи співпрацювати з підприємствами, що займаються кейтерингом.
- Розрахунок вартості гарячого харчування для учнів початкових класів не повинен перевищувати вартість харчування для учнів 5-11 (12) класів.
- Усі процеси мають відповідати вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. № 305, нормам НАССР та законодавству з питань безпеки та якості харчових продуктів.
Шкільне харчування – це маленький крок у шкільній реформі, яка, незважаючи на війну, планується в системі шкільної освіти. Так, учні самостійно вибиратимуть предмети та профілі навчання. Про це повідомив віце-прем'єр з інновацій, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. Він зазначив, що в Україні триває трансформація шкільної освіти та спільно з МОН запроваджується профільна реформа старшої школи.
«З 2027 року учні 10-12 класів самостійно формуватимуть освітню траєкторію – обиратимуть профіль навчання та предмети залежно від інтересів. За його словами, опитування показало, що 91% старшокласників та 83% студентів професійних закладів хотіли б обирати частину предметів для вивчення.
Федоров зазначив, що навчання після 9 класу поділиться на два напрямки: академічне та професійне.