- Демо-автомобіль Renault Emblème відображає бачення компанії щодо автомобіля, який відповідає виклику низьковуглецевої мобільності.
- Вирішуючи серйозні інженерні та інноваційні завдання, ця концепція показує, як виробництво автомобілів може дозволити такій компанії, як Renault Group, досягти нульового рівня викидів вуглецю до 2040 року в Європі та до 2050 року в усьому світі.
- Renault Emblème був розроблений з метою максимальної декарбонізації протягом усього життєвого циклу. Це сімейний автомобіль, розроблений для скорочення викидів CO2-еквівалентів від початку до кінця експлуатації на 90% порівняно з подібними автомобілями сьогодення.
- Цей shooting brake* з елегантними плавними лініями відображає дизайн, спрямований на оптимізацію аеродинаміки та максимальну ефективність.
- Renault Emblème приводиться в рух повністю електричною силовою установкою, що працює на подвійній енергії, розробленою для зменшення викидів вуглецю без шкоди для багатофункціональності автомобіля. Вона складається з акумулятора ємністю 40 кВт-год для повсякденного використання та водневого паливного елемента для довших поїздок.
- Emblème має довжину 4,80 метра, що підтверджує прагнення Renault продовжувати впровадження інновацій у сегменті С і вище.
- Emblème буде представлений на стенді Renault на Паризькому автосалоні 2024 року. Найближчим часом Ampere представить цей концепт у повному вигляді, демонструючи технологічні досягнення, які роблять можливим такий рівень декарбонізації.
*Shouting brake (переклад з англійської Шутінг-брейк) — це стиль кузова автомобіля, який виник у 1890-х роках, назва походить від кінних екіпажів. Перші автомобільні шутинг-брейки були виготовлені на початку 1900-х років у Великобританії. З 1960-х років термін еволюціонував, описуючи автомобілі, що поєднують елементи кузовів універсал і купе, з посиланням або без посилання на історичне використання.
Ренолюційний підхід до декарбонізації
Декарбонізація мобільності є ключовим завданням у боротьбі зі зміною клімату. Для такої автомобільної компанії, як Група Renault, це передбачає вирішення низки викликів, пов’язаних з промисловістю, енергетикою, технологіями, постачанням, швидкістю тощо. Щоб досягти нульового рівня викидів вуглецю до 2040 року в Європі та до 2050 року в усьому світі, відповідно до поставлених цілей, компанія повинна докорінно змінити підхід до проектування та виробництва своїх автомобілів.
Такий підхід демонструє Renault Emblème, представлений брендом на своєму стенді на Паризькому автосалоні з 14 по 20 жовтня. Це бачення сімейного автомобіля є своєрідною лабораторією, що демонструє інновації, розроблені Renault, Ampere та їхніми партнерами для задоволення цих вимог.
Основний виклик цього знакового проекту полягає в максимальній декарбонізації протягом усього життєвого циклу автомобіля, від колиски до могили. Наслідуючи концепцію Scenic Vision H2-Tech у 2022 році, Renault Emblème робить ще один крок вперед, скорочуючи викиди парникових газів (CO2-еквівалентів) на 90% порівняно з подібним автомобілем сьогодення, виробляючи лише 5 тонн CO2-еквівалентів за весь життєвий цикл автомобіля (див. розділ з методологією в кінці прес-релізу).
Щоб досягти цього, проект дослідив безліч розумних, надійних і життєздатних комбінацій: перероблені матеріали з низьким вуглецевим слідом, натуральні матеріали, виробничі процеси, що повністю покладаються на відновлювану енергію, загальне впровадження повторно використовуваних деталей і циклічності, і т.д. Те ж саме стосується і технічного вибору, включаючи силову установку.
Ефективність в основі нової дизайнерської концепції Renault
Renault Emblème символізує новий цілісний підхід до дизайну автомобілів. Його зовнішній дизайн поєднує в собі спортивність, елегантність та емоційність через чуттєві вигини та графічні, технологічні лінії, створюючи надзвичайно бажаний об’єкт. Цей дизайн є результатом ретельної оптимізації аеродинаміки, спрямованої на підвищення ефективності за рахунок більш раціонального підходу без шкоди для естетики. Наприклад, на Renault Emblème зовнішнє дзеркало заднього виду замінено двома камерами, інтегрованими в колісні арки, склоочисники заховані під капотом, а ручки з електронними засувками заглиблені в кузов. Два ребра на капоті і два вентиляційні отвори на бампері спрямовують потік повітря на лобове скло і за колеса відповідно. Колеса повністю дискові, щоб направляти повітряний потік вздовж кузова. Дизайн з плоским дном, натхненний болідами Формули-1, доповнений активним дифузором, який нахиляється вниз і назад, щоб збалансувати повітряний потік і мінімізувати аеродинамічний опір.
Конструкція була доопрацьована за допомогою технології цифрових двійників та найсучаснішого обладнання для цифрового моделювання, наданого командою BWT Alpine F1 Team в рамках плідної співпраці між Renault та Ampère. Об’єднавши свій досвід, вони змогли оптимізувати пасивну та активну аеродинаміку для ефективного проникнення повітря. Renault Emblème має дуже хороший коефіцієнт аеродинамічного опору 0,25.
Елегантність сімейного shooting brake* без шкоди для ефективності
Сильні вигини та стиль «shooting brake»* Renault Emblème підкреслюються дихроїчним ефектом зеленого кузова, завдяки якому колір виглядає по-різному в залежності від кута, під яким на нього дивляться. Автомобіль являє собою елегантне поєднання седана з широкою колісною базою 2,90 м, купе з помірною висотою 1,52 м та плавною лінією даху.
Автомобіль має довжину 4,80 метра, що робить його ідеальним для комфортних сімейних подорожей з пасажирами та багажем. Він ще раз підтверджує прагнення Renault продовжувати впровадження інновацій в сегменті С і вище, відповідно до стратегії, що базується на цінності. Досліджуючи нові шляхи в дизайні, натхненні культовим логотипом Renault, світловий підпис має бути одночасно високотехнологічним і легко впізнаваним.
Вага автомобіля, яка частково пов’язана з його розміром, впливає на викиди CO2-еквівалентів на декількох рівнях: при видобутку матеріалів, під час виробництва і транспортування, під час використання (вплив на споживання енергії) та при переробці автомобіля. В рамках свого підходу до еко-дизайну дизайнери та інженери полювали на кожен зайвий кілограм, щоб досягти ваги 1 750 кг, включаючи батареї. Таким чином, Renault Emblème важить менше, ніж більшість гібридних позашляховиків або електромобілів аналогічного розміру.
Силова установка, що поєднує в собі універсальність та низьковуглецеві характеристики
Renault Emblème має електричну силову установку подвійної потужності, яка живиться двома способами: від «звичайної» акумуляторної батареї, достатньої для повсякденного використання, і від водневого паливного елемента для більш тривалих поїздок. Заснована на платформі AmpR Medium, задньопривідна архітектура містить різні компоненти силової установки (електродвигун, акумулятор, паливний елемент і водневий бак), зберігаючи при цьому низький центр тяжіння та ідеальний розподіл ваги, що сприяє підвищенню продуктивності та ефективності.
Електродвигун з ротором потужністю 160 кВт від Emblème не містить рідкоземельних елементів. Він живиться від невеликої батареї NMC (40 кВт-год), яка легша, дешевша, менш громіздка і більш екологічна, ніж у сімейного електромобіля розрахованого на великі відстані. Запас ходу складає кілька сотень кілометрів, що більш ніж достатньо для щоденних поїздок. Паливний елемент PEMFC потужністю 30 кВт працює на низьковуглецевому водні через 2,8-кілограмовий бак, забезпечуючи потужність, необхідну для тривалих поїздок, з максимальною ефективністю близько 60%.
Така конфігурація максимізує універсальність цього типу транспортних засобів, які здатні долати відстань до 1 000 км так само швидко, як і автомобілі з ДВЗ: без підзарядки, а лише з двома зупинками для заправки воднем – менше п’яти хвилин кожна – на відстань 350 км. Під час типової подорожі між Парижем і Марселем 75% електроенергії, яку споживає автомобіль, виробляється паливним елементом, без жодних викидів, окрім води.
Інноваційний метод роботи
Зважаючи на амбітні цілі декарбонізації, демо-автомобіль Emblème потребував нових методів роботи. Понад 20 партнерів, кожен з яких є експертом у своїй галузі, працювали над проектом разом з Renault та Ampere. Кожен з них поділився власною технологією та досвідом, щоб скоротити викиди CO2-еквівалентів на 90% протягом усього життєвого циклу автомобіля.
Цей колективний горизонтальний підхід заохочує інновації без жодних бар’єрів між Групою, її брендами, підрозділами, партнерами та постачальниками. Для цього проєкту такий підхід дозволив використати виняткове технологічне різноманіття та складність для досягнення високих цілей декарбонізації. Демо-автомобіль Emblème вкотре демонструє, що Група Renault знаходиться в авангарді інновацій, стимулюючи прогрес у сфері мобільності та автомобільної промисловості в цілому, роблячи всю свою екосистему частиною цього процесу.
Ampere представить цей автомобіль у повному вигляді наприкінці жовтня.
Методологія, заснована на аналізі життєвого циклу автомобіля
Аналіз життєвого циклу (LCA) – це науковий метод кількісної оцінки впливу транспортного засобу на навколишнє середовище від колиски до могили. Він враховує видобуток матеріалів і виробництво компонентів, а також складання, транспортування, використання, технічне обслуговування та переробку автомобіля. Це глобальний, стандартизований багатокритеріальний інструмент, що використовується групою Renault. Одне з його основних застосувань – розрахунок потенціалу глобального потепління, пов’язаного з викидами парникових газів, що вимірюється в CO2 еквiваленті на один проданий автомобіль. Група Renault розраховує фактичне споживання своїх автомобілів, пробіг яких перевищує 200 000 км. Група Renault та Ampere також підтримують пропозицію французької автомобільної промисловості вимірювати вплив всього життєвого циклу автомобіля.
Для електромобіля Megane E-Tech загальні викиди на основі аналізу його життєвого циклу становлять 24 тонни CO2-екв. Це практично вдвічі менше, ніж у еквівалентної моделі, що працює на викопному паливі (50 тонн CO2-екв. у випадку Captur з бензиновим двигуном). Іншими словами, повністю електрична мобільність є більш доброчесною з точки зору викидів CO2-екв. Мета проекту Emblème – 5 тонн CO2-екв. від колиски до могили, тобто скорочення викидів приблизно на 90%!