Колектив МУР випустили для продажу вінілові платівки з їхнім альбомом "Ти (Романтика)", про що написали на сторінці своєї крамниці. Вартість цих платівок спершу була вказана як 1933 гривні, що обурило українців.
Користувачі соціальних мереж розкритикували мистецький проєкт через "перетворення геноциду в маркетинг" і "танці на кістках", адже 1933 сприймається не лише як цифра, а як рік Голодомору.
Я з великою повагою ставився до проєктів МУРу. Ми рекламували їхній перший, на тоді невідомий проєкт. Але перетворення геноциду на маркетинг – гидота без розумних виправдань,
– підкреслив письменник та військовий Остап Українець.
Ціна на вінілові платівки обурила мережу / Фото з фейсбуку Остапа Українця
"Цікаво, як проєкт, який хотів зробити українську літературу популярною, у підсумку почав продавати трагедію українського народу й червоного Ренесансу… Я дуже сподіваюся, що проєкт МУР робитиме класні речі, але поки це виглядає як бажання заробити на творчості й трагічних смертях українських радянських письменників", – додав історик Іван Міщук.
У соцмережі Х (раніше – твітер) обговорюють не тільки ціну на вінілову платівку, але й інший мерч МУРу. Наприклад, каву з цитатами письменників Розстріляного відродження, світшоти з дірками від справжніх куль.
У мережі розкритикували мерч МУРу / Скриншоти з соцмережі Х
МУР відповіли на критику
Творці проєкту помітили обурення користувачів та відповіли на критику. Вони стверджують, що не прив'язували ціну до Голодомору.
Ціну формували із собівартості + стандартний відсоток прибутку - вона 1930 гривень. Виробник поставив ціну 1933 через рік, яким закінчується історія вінілу. Акценту на Голодомор взагалі не було. Проте, звісно ми чуємо вас і міняємо ціну, аби змістити акценти й не створювати підміну понять,
– написали учасники МУРу.
Наразі гурт закрив сторінку з мерчем в інстаграмі.