Головне юридичне управління Верховної Ради підготувало аналіз законопроєкт №11416-д щодо "історичного збільшення податків", який передбачає збільшення ставок військового збору та деяких інших податків. У висновку йдеться, що окремі норми законопроєкту не відповідають Конституції України, пише ЕП.
У висновку зазначається: "У Головному юридичному управлінні у вкрай стислі строки здійснено юридичну експертизу підготовленого до другого читання Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики однойменного законопроєкту та, за результатами експертизи, зазначаємо про те, що його окремі положення не відповідають Конституції, не узгоджуються із законами України та не враховують правову позицію Конституційного Суду України".
Юристи не сподобалося ретроспективне запровадження певних змін, зокрема підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5%, яке, у разі схвалення законопроєкту у чинній редакції, буде застосовуватися з 1 жовтня 2024 року. Це не відповідає статті 58 Конституції, яка стверджує, що закони не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Крім цього юристи вказують, що законопроєкт №11416-д запроваджує підвищену ставку військового збору для всіх фізичних осіб, хоча у Податковому кодексі передбачаються виключення щодо нарахування військового збору з доходів осіб, які беруть участь у бойових діях з агресором.
Розгляд цього законопроєкту Рада почала сьогодні, а голосування, скоріш за все, відбудеться завтра.
"Рада розпочала розгляд №11416д щодо історичного збільшення податків. Традиційно, зараз 1300+ правок до ночі і завтра зранку хочуть голосувати в цілому", - написав народний депутат Ярослав Железняк.
Раніше повідомлялось, що профільний комітет Ради рекомендував депутатам ВР прийняти у другому читанні доопрацьований законопроект про підвищення податків.
Верховна Рада прийняла за основу законопроєкт №11416-д стосовно підвищення податків. «За» проголосував 241 народний депутат. Однак лише перезавантаження моделі оподаткування сировинного експорту може принести в бюджет до 80 млрд грн на рік. Про це читайте у статті "Підвищення податків. Хто заплатить найбільше та чи є цьому альтернативи?"
Про те, як так вийшло, що в цьому законопроекті надприбутки банків додатково не оподатковуватимуться, а ваші зарплати – аж бігом, аналізувала Юлія Самаєва у статті «Зміна податків в Україні: нехай бідні платять».