Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається
Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається

Мені випав шанс провести з найменшим в лінійці Jeep Avenger e-Hybrid понад тиждень та подолати майже дві тисячі кілометрів. І якщо коротко, то цей малий видався талановитішим, ніж здавалось на початку.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 1

Взагалі думка про те, що Jeep може бути таким маленьким і причепуреним якось не вкладається у свідомості. Здається, що він притягнутий сюди маркетингом та є вимушено переміщеним Fiat 600. Начебто начепили на нього купу «великодок», які повинні нагадувати про належність до позашляхової генетики, намалювали на обличчі фірмові обриси, встановили кузов вище і назвали його «джипом». І більшість так думає. Частково вони праві, а частково ні.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 2

Зміст

  • 1 Суперечлива схожість
  • 2 Відповідна родовідна
  • 3 Комбінована універсальність Jeep Avenger
  • 4 Простота та практичність Jeep Avenger
  • 5 Висновки та позиціювання
  • 6 Технічні характеристики Jeep Avenger e-Hybrid Summit

Суперечлива схожість

Звичайно цей крихітний Jeep є наче солянка зібрана з різних інгредієнтів, які самі по собі були непоганими, але в сумі дають новий смак. Avenger має в основі ту саму платформу CMP/e-CMP, що й Peugeot 2008, Citroen C3, Opel Mokka, але на відміну від деяких з них пропонується у нас в гібридній та електричній версії. Це поки що виключно передньопривідні версії, хоча повнопривідну вже анонсували, будемо чекати подробиць.

Ще однією позиченою деталлю став трьохциліндровий бензиновий двигун 1.2 PureTech виробництва Stellantis. Все наче б то знайоме нам по інших моделях концерну, тільки є суттєві відмінності. Це свіжа версія цього агрегату під кодовою назвою EB2LTEDH2, а основні відмінності полягають в зміні мокрого ременя на ланцюг в приводі ГРМ та зміненій геометрії в турбокомпресорі для підвищення продуктивності. Загалом цей агрегат видає 100 к.с. та має крутний момент у 205 Нм.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 3

Доповнює комплект електродвигун, що має потужність у 21 кВт (28 к.с.) і живиться від батареї ємністю 0,89 кВт*год, яка складається з літій-іонних модулів та має рідинне охолодження. Розташована батарея під лівим переднім сидінням. Це дозволяє не забирати простір в багажному відділені, а також добре впливає на економію палива через відсутність зайвих підігрівів, та й кабелів набагато менше використовується.

Наша гібридна версія Avenger також отримала в основу гібридної системи нову трансмісію eDCT з двома мокрими зчепленнями на шість сходинок, також від французів. Нове покоління цієї коробки розроблене спільним підприємством Punch Powertrain і Stellantis. Її особливості в тому, що вона агрегована з електродвигуном eMotor, інвертором (Vitesco) і TCU (Transmission Central Unit).

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 4

Такий гібрид балансує на межі м’якого гібрида MHEV та гібрида, що підзаряджається PHEV. Конструкція взагалі не схожа ані на Toyota, ані на Honda чи Nissan. Це не паралельний гібрид, але дозволяє трохи рухатись в електричному режимі.

Технічно доповнює систему ремінний стартер на 48V (Valeo) та перетворювач напруги DC, який поєднує високовольтну батарею та акумулятор на 12В. Завдяки такому поєднанню обидві батареї можуть доповнити одна одну, наприклад, якщо машина дуже довго стояла і накопичена енергія в основному акумуляторі була втрачена. Тож з Avenger точно забудеш про навичку «прикурювання». Ну а ремінний стартер більше працює саме над перезапуском двигуна, адже стартовий пуск бере на себе система e-Hybrid.

Відповідна родовідна

Все ж таки зовні в Jeep Avenger багато фірмових обрисів: починаючи від типової решітки радіатора із семи секцій, захищених корпусом фар, пластикового захисного обвісу за периметром кузова, великих колісних арок, закінчуючи кліренсом у 200 мм та короткими звісами, які забезпечують непогану геометричну прохідність.

Кути в’їзду/з’їзду складають 19/32 градуси відповідно, а кут рампи — 20 градусів. Звичайно на ньому у пісок не варто соватись, але з легкою багнюкою він впорається на раз-два, а також подолає складні спуски/підйоми. Так, тут присутня не тільки протиоткатна система, але і система контрольованого руху зі схилу (Hill Descent Control), що є рідкістю в цьому сегменті.

111

Якщо вдуматись Avenger з довжиною в 4084 мм став фактично найменшим «джипом» в історії, якщо не враховувати легендарний Willys MB, який мав довжину 3335 мм та колісну базу у 2032 мм. Більшим був і Renegade (4200 мм), який залишив більшість ринків та забрав з собою геть цей косметичний безлад в дизайні. Тож наш «Месник» (саме так можна перекласти назву кросовера з англійської) має дуже стильну та сучасну зовнішність, хоча її важко назвати агресивною.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 8

Різницю між гібридом та електромобілем взагалі непомітна, настільки добре попрацювали з імітацією решітки радіатора. Відрізнити різні модифікації можна лише за шильдиками на кормі: в електромобілі буква E буде синя, а у гібрида — зелена.

Комбінована універсальність Jeep Avenger

Не буде агресивності і в поведінці «месника». Схоже ім’я лише маркетингова забаганка: багато обіцяє, але насправді має досить посередні показники, якщо вірити характеристикам. Максимальна потужність гібридної установки всього 128 к.с., а розгін до перших 100 км/год складає 10,9 секунди. Якщо вважати гарним показником все, що перевищує 11 секунд, то Avenger попадає як раз на останню парту.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 9

Мені випало коротке відрядження в Буковель саме під час тесту цього маленького Jeep. Добре тестова автівка виявилась гібридною, а не електричною, тож я зраділа можливості швидко та комфортно подолати 700 км. Звісно з електричкою було б цікавіше, але і складніше, адже заявлені 400 км в реальності на трасі перетворюються в 300 км в найкращому випадку і чотири зупинки по 1,5 години будуть обов’язковими і дорога з 9 годин перетвориться на 15-годинний квест по зарядках.

Здавалось маленька машинка з наближеними до кубічних обрисами апріорі не має ідеальної аеродинаміки. Місця в ній небагато, а гібрид втрачає свої економічні переваги під час круїзних швидкостей. Але все виявилось навпаки. Jeep Avenger разом втратив всі нагадування про свою генетику, і став схожим на практичний хетчбек B-класу, як тільки почав рух.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 10
Фото Jeep

За кермом швидко відчуваєш габарити, на ньому легко та впевнено маневруєш в потоці. Невеликі розміри працюють тільки в плюс, дозволяючи швидко перелаштовуватись між смугами, з легкістю зриватись зі світлофора і спритно обганяти тих, хто забарився. Підвіска добре відпрацьовує нерівності та проковтує навіть «лежачих поліцейських». Звичайно він відстає за драйвом та не дарує такого задоволення від керування, як, наприклад, Toyota Yaris Cross або VW T-Cross. Навіть Ford Puma дарує набагато більше приємних відчуттів. Тільки в Avenger є свої переваги окрім прайса і одним з них є гібридна система.

Запуск двигуна в Jeep Avenger e-Hybrid завжди відбувається в електричному режимі, тож можна і прогавити, тільки з приладової панелі дізнаєшся, що машина вже готова до руху. Старт, повільна їзда, смикання в заторах дозволяють використовувати енергію виключно батарейки. Можна навіть прилаштуватись і спробувати довше утримувати машину в електричному режимі. Графіка на приладовій панелі дозволяє слідкувати за роботою гібридної системи. Правда запуск двигуна ви не точно помітите, вривається в роботу він доволі гучно.

Виробник заявляє, що рух на електродвигуні складає близько 20%, але мені вдалось по місту збільшити цей показник майже до 25%. Головне використовувати рекуперацію частіше, а також зусилля з яким давите на акселератор. Це добре впливає на витрату палива і показник майже не перевищував 5,6 літрів навіть в досить динамічний манері їзди.

Міський житель непогано показав себе і на трасі. Прямокутна морда, плаский капот, висока посадка над дорогою не найкращі супутники швидкої, комфортної їзди, але виявилось, що аеродинаміка тут наче у звичайного хетчбека (0,338сх). Jeep Avenger e-Hybrid плавно їде, добре тримає курс та демонструє напрочуд скромні крени в поворотах. Жодних вілянь в смузі до швидкості в 150 км\год ви не зустрінете.

Кермо в міру пружне з адекватною віддачею і досить інформативне. Адаптивний круїз тримає курс, смугу руху та нагадує про пильність. Після двох годин руху машина нагадає вам повідомленням, що вже час відпочити. Можна, звісно, проігнорувати, а можна зупинитись, попити кави та розім’яти ноги. Думаю опція з масажем була б доречна, якщо ви багато їздите на великі дистанції, тим паче, що вона є в пропозиції для максимальної комплектації.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 11

Я не послухала поради та поїхала гарною дорогою через Чуднів та Любар — і це була стратегічна помилка. Якщо будете збиратись в Карпати не раджу туди прямувати. Відсутність фур та чудові пейзажі будуть доповнені просто відсутністю дороги на ділянках після Чудніва кілометрів так в 30, а далі таких буде ще декілька. Тож сповільнитись доведеться і час буде втрачено. Краще їхати через Рівно, Тернопіль широкими та швидкими дорогами.

Підвіска в Jeep Avenger e-Hybrid стандартна для цього класу: незалежна типу Макферсон попереду та балка зі стабілізаторами позаду. Але налаштування прям вразили. Здається треба дуже постаратись, щоб пробити цю підвіску, або взагалі викликати дискомфорт. М’якістю вона не може похизуватись, але і жорсткою не назвеш. Наче створена для можливості згладжувати вибоїни, вона добре ковтає шви дороги та легкі ямки. Тільки все ж таки варто скинути швидкість на побитих ділянках, бо 18 радіус шин з досить скромним профілем не довго витримають випробування втомленими дорогами.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 12

Якщо ми заговорили про колеса, то варто зауважити, що в нашому випадку запаски не буде, адже тут встановлена опційна аудіосистема від JBL, де дуже добре попрацювали зі звуками, але місце в багажному відділені під подвійним дном віддано не докатці, а сабвуферу.

Рух на швидкості повинен був значно збільшити витрату пального, адже електродвигун майже не використовується, але це не стосується Jeep Avenger e-Hybrid. Електричний режим вмикався під час їзди на спуску, під час руху накатом, просто утримання акселератора в одному положенні. В результаті витрата пального за весь час шляху до Буковелі склала 5,8 літра на 100 км. Тобто баку в 44 літрів вистачає, щоб подолати 650-700 км. Непогані показники для м’якого гібрида.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 13

Про родовідну він нагадав вже далеко в горах, коли захотілось просто з’їхати з дороги в мальовничу місцевість. І тут вже розумієш, що вся ота універсальна складова, яку покладено в основу «Месника» непогано синхронізована з пристойною прохідністю. Ні, це далеко не позашляховик, але зможе трошки більше ніж той же однокласник Peugeot 2008 або Citroen C3 Aircross. Тим паче в Jeep пропонують навіть різні налаштування роботи гібридної системи Drive Mode: Eco, Normal, Sport, Sand, Mud та Snow.

Простота та практичність Jeep Avenger

Генетичний код зчитується в салоні більше ніж зовні. Це не тільки логотип на кермі та дрібні фірмові значки, які можна зустріти на передній панелі, або прихований хлопчик, що дивиться крізь підзорну трубу на лобовому склі. Це безліч різних поличок та кишень. Фірмову поличку в передній консолі зберегли на згадку про історичну спадщину і вона досі є чудовим та зручним місцем для зберігання дрібниць. В центральній консолі зробили велику глибоку нішу де є безпровідна зарядка для смартфона та можна покласти купу всякого різного. Зручні підсклянники зі змінними стінками дозволяють поставити термос будь-якого розміру.

До кнопок перемикання коробки передач я так і не звикла. Намудрували. Таким балуються тільки в Citroen. Завжди треба подивитись перед тим, як натискаєш кнопку заднього ходу чи переднього, паркінгу чи нейтралки. В поспіху ну дуже не зручна річ, важіль був би куди доречніше. Однак саме таким чином звільнили купу простору.

11111

Для керування кліматом також виділили окрему панельку з клавішами — це завжди зручніше ніж сенсор. Швидко можна скоригувати температуру, обдув чи перемкнути режим. Звичайно тут однозонний клімат характерний для цього класу. Дублюються налаштування на мультимедійному сенсорному монітору на 10,25 дюйма в центрі. І тут досить широкий простір для персоналізації — від налаштування профілю з кольорами до виставлення ярликів на екрані, що виявилось дуже корисною штукою.

11111

Звичайно у Jeep Avenger e-Hybrid є Apple CarPlay та Android Auto бездротовий навіть в стандартній комплектації, а їх пропонують нам дві: Altitude і Summit з різницею в трохи більше ніж сто тисяч гривень. Основні відмінності в наявності LED оптики, адаптивного круїзу, кількості камер та парктроніків, ну і відсутності підсвітки салону, яка може змінювати колір та прикрашає досить лаконічний загальний вигляд інтер’єру.

Не очікуйте, що будуть використовувати якісь приємні та дорогі матеріали — все досить стримано навіть в шкіряному салоні. Тільки пластик не рябить дешевизною і має пристойний вигляд. Поєднання матеріалів стримане і не викликає зайвого дратування. В цьому малому все якось на гідному рівні, навіть в порівнянні зі старішим Jeep Compass.

Приємне кермо, електричні налаштування крісла водія в шести напрямках, регульований підлокітник з місцем для зберігання. Присутні порти для зарядки гаджетів попереду трьох типів: USB, Type-C,12V та ще один Type-C вивели для пасажирів заднього ряду. Підігріви крісел та лобового скла є за замовчуванням у всіх комплектаціях.

1111111

Приладова панель на 10,25 дюйма налаштовується під смак водія кнопками на торці важелів поворотників та склоочисників. Можна встановити режим перегляду роботи гібридної системи чи інформації бортового комп’ютера, або шкали для відображення обертів та швидкості. Звичайно на ній присутні фірмова топографічна карта в якості шпалер. Тільки не зустрінеш тут компаса та пристрій, який вимірює горизонт — не той рівень. Основні кольорові переваги можна виставити на основному дисплеї в персоналізованих налаштуваннях.

Найефектніша фішка від Jeep опціональна — аудіосистема від JBL. Вона пропонує не тільки непогане звучання музики крізь динаміки, але і змінює повністю системі звуки. Тож замість клацання поворотників ви почуєте біт, на непристебнутий ремінь мелодію. Тільки системи безпеки будуть гучно та неприємно сигналізувати про небезпеку. Однак є жертва такому звучанню — сабвуфер займає простір докатки.

1111111111

Простір заднього ряду — слабке місце для компакта. Якщо для сім’ї з трьох осіб і собачки місця тут вдосталь, то для комфортної поїздки дорослих позаду вже буде малувато. Багажник з 380 літрів має декілька рівнів для зберігання, що зручно та дозволяє сховати більше ніж просто в одну ємність. Є гачки для кріплення сітки, приховані ніші з боків, навіть розетка 12V. В порівнянні з однокласниками можна сказати, що Jeep з натяжкою дотягує до середини. Так Toyota Yaris Cross пропонує 390 літрів, Skoda Kamiq — 400 літрів, а Renault Captur має цілих 536 літрів. І тільки в Nissan Juke багажник менший.

Висновки та позиціювання

Jeep Avenger e-Hybrid — найменший та найдоступніший з усього модельного ряду Jeep. Avenger має характер, що наближує його до старших братів. І він може стати для когось втіленням бажання мати свій Jeep. Попри спільну основу з Peugeot 2008, Opel Mokka і Citroen C3 Aircross він все ж таки дуже відрізняється від них і виглядає саме так, як мав би виглядати сучасний компактний позашляховик. І навіть без повного приводу він демонструє непогані показники прохідності лише завдяки кліренсу, звісам та енергомісткій підвісці.

Тест-драйв Jeep Avenger e-Hybrid: більше джип, ніж здається - Фото 41

Цінник в 1 061 400 гривень ($25 742) робить його досить конкурентоспроможним. Серед переваг можна назвати економічність, сучасну зовнішність, екологічність. Дешевше буде, наприклад, Suzuki Vitara з м’яким гібридним приводом та цінником в 979 000 гривень. Більше простору запропонує Skoda Kamiq, ціна буде на такому ж рівні, як і Avenger, правда там пропонують виключно бензинові двигуни. Nissan Juke буде трохи дорожче і теж пропонує тільки бензинові двигуни. Toyota Yaris Cross має схожі показники витрати пального та гібридні двигуни, але і прайс там буде вищий.

На мій погляд, Jeep Avenger дозволяє відкрити для себе світ бренду не заглиблюючись в позашляхові характеристики. Він здатний закрити всі необхідні потреби міського жителя і навіть дозволити подорожувати за межі доріг. З ним легко влаштовувати пікніки та добиратись на дикі пляжі, головне не захопитись.

ПЛЮСИ: економічність та екологічність, високий кліренс, підвіска, компактність, стильний екстер’єр, простір для зберігання в салоні.

МІНУСИ: простір для заднього ряду, динаміки хотілось би більше, нав’язливі та гучні сповіщення системи безпеки.

Технічні характеристики Jeep Avenger e-Hybrid Summit

Кузов, типSUV
Габарити (ДхШхВ), мм4084/1808/1536
Колісна база, мм2557
Заявлений кліренс, мм200
Об’єм багажника, л.380/1277
Споряджена маса, кг1288
Двигун1.2L e-Hybrid
Потужність, к.с.100
Крутний момент, Нм205
Потужність електромотора, кВт21
Крутний момент, Нм55
Тип приводуПередній
ПідвіскаНезалежна Макферсон/ торсіонна балка
Трансмісія6DCT
Динаміка 0-100, с10,9
Максимальна швидкість, км/год184
Споживання палива, л (змішаний)4,9-5,1
Вартість, грнвід 1 061 400
Вартість тестового авто, грн1 172 600 + опції
КонкурентиToyota Yaris Cross
Nissan Juke
Peugeot 2008
Renault Captur
Skoda Kamiq

 

Джерело матеріала
loader
loader