Усе й одразу: справжня універсальність від нового Citroen BerlingoТест-драйв
Усе й одразу: справжня універсальність від нового Citroen BerlingoТест-драйв

Усе й одразу: справжня універсальність від нового Citroen BerlingoТест-драйв

Коли ближче познайомишся з оновленим Citroen Berlingo, чомусь ловиш себе на думці, що його розробники, мабуть, мали особистий досвід перевезення в таких авто

Чи то сили-силенної якихось коробок, чи то декількох людей. Можливо, навіть усього й одразу.

І не заради того, щоб підзаробити трошки грошенят у вільний від основної роботи час, а щоб краще зрозуміти потреби тих, хто щодня сідає за кермо міських фургончиків. Наприклад, приватних підприємців, та й пасажирів таких автомобілів. Адже справжні чотириколісні трудяги, що снують вулицями наших міст, мають уміти геть усе: і вантаж/багаж у разі потреби вчасно доставити, і до людей, що на борту, з повагою поставитися. Хоча друге насправді тут на першому місці, бо офіційно Citroen Berlingo – це сімейний автомобіль з неймовірними вантажними можливостями. Але неофіційно можемо заявити: якщо вам раптом потрібен місткий фургончик, що одночасно здатен задовольнити потреби чималенької сім’ї, теж варто звернути увагу на Citroen Berlingo.

Чи не тісно йому на цих двох стільцях? Та ні, він з легкістю займає обидва. До речі, про легкість. Спеціально для тих, хто до цього часу не стикався з таким типом авто, можемо сказати: за кермом Berlingo буде значно легше, ніж ти думаєш. І набагато приємніше, ніж очікуєш, судячи лише з тієї комерційно-вантажної ролі, за виконанням якої здебільшого і бачиш такі фургончики щодня.

Ми особисто переконалися у цьому під час кількаденного тест-драйву. Так, ми такого не очікували. І так, ми дійсно були вражені!

І не ми одні: дехто з блогерів, здається, навіть порівнював Citroen Berlingo з кросовером. Напевно, таким компліментарним порівнянням з найпопулярнішим класом авто намагалися висловити свої позитивні враження. Ми цілком згодні: Citroen Berlingo вартий компліментів. Власне, ми теж уже почали висловлювати їх, а ось далі розкладемо все по поличках, яких у Citroen Berlingo як зірок на небі. 

Але перш за все маємо запропонувати вам дещо інше порівняння. Точніше, порівняння Citroen Berlingo з дещо іншим класом авто. Це ж мінівен, друзі! Саме той клас, який у найближчій перспективі очікує справжній ренесанс.

Чи не занадто смілива заява щодо ренесансу, спитаєте ви. Ні, адже її краще за все підтверджують деякі автовиробники, навіть у преміальному сегменті: останнім часом вони почали сміливіше додавати мінівени до своїх модельних лінійок. Мабуть відчувають, що люди знову стали цінити мінівени за їхню зручність та універсальність. І це не дивно, оскільки світ, як відомо, рухається в майбутнє по спіральній траєкторії.

Тільки не подумайте, що новий Citroen Berlingo рветься в лакшері. Зовсім ні, модель і понині дбайливо намагається зберігати на гідному рівні те саме value for money, яке наразі особливо актуальне. Тобто, як то кажуть, за кількістю автомобіля та можливостей, які він надає, альтернатив дуже небагато.

Але новий він чи оновлений? Істина, як завжди, десь посередині. Новацій трошки менше, аніж треба, щоб вважати тестовий автомобіль повністю новим. Але більше, ніж зазвичай несе з собою оновлення. Тобто нового у цьому Citroen Berlingo цілком достатньо, щоб отримати від нього зовсім інші враження.

Подивіться хоча б на обличчя Berlingo. Він немов збрив довжелезні хромовані вуса, на які колись перетворився його подвійний шеврон, і від того відразу помолодшав! Точкою відліку став березень 2024-го: саме з цієї дати виробництва Citroen Berlingo виглядає по-новому. У нього інша передня частина, світлодіодні фари EcoLED, видозмінений передній бампер та логотип. Завдяки цьому оновлений Citroen Berlingo нагадує нові Citroen С3 та С3 Aircross, щойно презентовані на Паризькому автосалоні. А вони такі гарнюні! Та й ви, напевно, вже помітили, що нинішнє фірмове обличчя Citroen просто чудове.

 

Втім, ступінь, з якою зовнішність Citroen Berlingo перегукується з ним, певною мірою залежить від комплектації. Адже стартова You, на відміну від оснащення Plus, у якому представлений тестовий автомобіль, має галогенові фари замість світлодіодних. Хоча саме характерна форма передньої оптики EcoLED та малюнок ходових вогнів, що їх можна побачити на тих самих світлинах з Парижа, вже сприймаються як невіддільна частина нового образу Citroen – до гарного швидко звикаєш! Тож якщо хочете, щоб ваш Berlingo виглядав надсучасним, треба або придбати пакет «Комфорт», або відразу дивитися в бік оснащення Plus.

Що ще окрім фар відрізняє Plus від стартової комплектації You? Трошки інша форма бамперів та більша кількість пластику, пофарбованого в колір кузова. Це, мабуть, і все. А ось якщо зазирнути в салон, то з першого погляду стає зрозумілим: навіть стартове оснащення оновленого Citroen Berlingo зробило відчутний крок уперед. Бо комплектація You, на відміну від порівняної Live Pack того Citroen Berlingo, що вироблявся до березня цього року, виглядає геть іншою, модерновою та стильною.

Насамперед тут цілком нове кермо. Змінилася навіть форма: звичне коло сміливіше підрізане у верхній та нижній частині, завдяки чому кермо стало сучаснішим і більш зручним. Його спиці відтепер орієнтовані виключно горизонтально, а по центру сяє новий логотип. З’явилися клавіші управління бортовими системами, серед яких варто відзначити круїз-контроль з обмежувачем швидкості, що наразі входить до стартового оснащення .

Панель приладів уже цифрова, хоч і монохромна, а замість 8-дюймового центрального дисплея нарешті маємо 10-дюймовий. Додався ще один USB-порт, а Apple CarPlay та Android Auto стали бездротовими. І більше не треба прикладати м’язових зусиль, щоб затягнути стоянкове гальмо, бо воно стало електричним.

 

Топова комплектація Plus також змінилася порівняно з Feel виробництва до березня цього року. Тут окрім нового керма кольоровий цифровий кластер панелі приладів та, знову ж таки, мультимедійна система з 10-дюймовим сенсорним дисплеєм, Bluetooth і можливістю підключення двох смартфонів одночасно. Це напевно потішить тих, хто вже добре знається на Citroen Berlingo, бо в порівнянні з минулою версією новітня однозначно виграє. Навіть попри те, що деякі стандартні для Feel речі у Plus стали опціональними. Приміром, адаптивне дальнє світло High Beam Assist увійшло до пакета «Безпека», а праві та ліві зсувні двері залишилися базовими лише для довжини L2 (4760 мм), бо в L1 (4410 мм) це відтепер частина пакета «Комфорт та стиль». Змінилися також назви та наповнення деяких опціональних пакетів, з’явилися додаткові. Втім, не будемо втомлювати вас перерахуванням усіх «пакетних» змін: усе це вам радо розтлумачать менеджери в автосалонах, до яких ви .

Ми ж натомість спробуємо подивитися на Citroen Berlingo очами тих, хто ще не мав з ним справи. Адже тепер таке бажання цілком може з’явитися – навіть у тих, хто раніше не уявляв себе на чомусь окрім звичного кросовера. 

Достатньо лише кількахвилинного особистого знайомства з Citroen Berlingo, щоб зрозуміти: це зовсім інший вимір простору та відчуттів. Цю особливість одразу помічаєш, пересаджуючись до нього з кросоверів, навіть не дуже компактних: здається, що з кімнати потрапив у залу. Тут вдосталь повітря – над головою, біля ніг, навколо плечей. Останнє особливе важливе для людей високого зросту, які часто-густо впираються плечима в бокові стійки авто. На жаль, таке трапляється навіть у «дорослих» преміальних кросоверах, бо інженери салонів чомусь забувають, що окрім ніг та голови у людей є ще й плечі. Але в Citroen Berlingo маєш вдосталь простору не лише по осі Y, але й по осі Х, і це величезний плюс.

Крісла, навпаки, трошки компактніші за ті, до яких звикли пасажири кросоверів, і позаду в тестовому Citroen Berlingo три окремих крісла для кожного пасажира, а не диван. Проте спинки їх усіх складаються окремо в один рівень і ви отримуєте недосяжний для будь-якого кросовера внутрішній об’єм. Та й звичним мінівенам до такого об’єму, саме корисного, не дотягнутися. Він дійсно вражає. Наприклад, якщо скласти переднє пасажирське сидіння, то максимальна вантажна довжина сягне 2700 мм у L1 та 3050 мм у L2.

Мало п’яти посадкових місць? Їх може бути сім у версії L2. Зауважимо, що вона не лише буде довшою за L1, 4760 мм проти 4410, але й запропонує більшу колісну базу, 2975 мм замість 2785. З оновленням база Citroen Berlingo не змінилася, а ось по довжині маємо плюс 7 мм в обох версіях. По кліренсу – мінус, але невеличкий, усього 5 мм. Наявних 155 мм цілком достатньо для більшості сценаріїв використання.

Оздоблення салону саме таке, яке й чекаєш від робочої конячки: твердий, але якісний пластик на панелі та дверних картах, а на сидіннях практична щільна тканина, яку в разі забруднення буде легко почистити. Приємно здивувала якість збирання. Тестовий Berlingo вже має пробіг у 5 тис. км, але в салоні жодного «цвіркуна». І це дійсно досягнення, адже нам зустрічалися інші автівки, де скрипіння панелей можна було почути і на менших пробігах по наших дорогах.

Ще з приємного – це сучасне оснащення, яке не обмежується великими дисплеями та бездротовими Apple CarPlay з Android Auto. У тестовому Citroen Berlingo – двозонний клімат-контроль і 8-ступеневий автомат. Ми були дуже раді зустріти тут цю чудову трансмісію, яка використовується на безлічі інших моделей Stellantis. Як, власне, і 130-сильний турбодизель об’ємом 1,5 л – надійний і потужний агрегат, теж добре знайомий. Втім, ця парочка призначена для комплектації Plus (від 997 700 грн), тоді як оснащення You (від 939 000 грн) запропонує дует з 6-ступеневої механіки та 100-сильної версії цього ж двигуна. Можемо припустити, що її цілком вистачить, адже в нашому випадку потужності, здається, навіть з надлишком. Принаймні для незавантаженого авто. Миттєві реакції на акселератор, швидке прискорення, відсутність зайвих перемикань автомата, який наче читає думки водія. Керувати такою автівкою – це не робота, а справжнє задоволення! До списку чеснот можна сміливо додати комфортну підвіску, адже позаду тут не ресори, а торсійна балка. Тому Citroen Berlingo не лише вельми непогано як для свого класу проходить повороти, але й майже не підстрибує кормою на лежачих поліцейських, навіть у незавантаженому стані. А завантажити в нього можна від 619 до 770 кг в залежності від версії. Тому не зволікайте і вже зараз обирайте ваш автомобіль .

Апетит взагалі смішний: нам з легкістю вдалося вкластися у 5-5,2 л у місті. Навіть якщо дуже поспішати, споживання навряд чи перевищить відмітку 6 л. Із недоліків відзначимо хіба що помітну парусність кузова. Але вона, по-перше, взагалі притаманна такому типу авто, а по-друге, відчувається хіба що на великий швидкості за містом. Та й навіть парусність тепер трошки менша, ніж до оновлення, оскільки висота Citroen Berlingo виробництва після березня 2024 року зменшилася на 25 мм.   

І ще один нюанс, який одразу оцінять ті, хто раніше не був особисто знайомий з таким типом авто: зсувні задні бокові двері. Як же це зручно! На паркінгу не треба думати, як не зачепити сусідню автівку при відкриванні дверей. І не потрібно постійно нагадувати про це дітям, які, звісно ж, полюбляють швидко вистрибувати з машини – мінус одна проблема для голови родини!

Про безпеку ваших близьких Citroen Berlingo теж добре піклується, адже пакет «Безпека» додає до списку базових асистентів ще й систему автоматичного гальмування Advanced Emergence Braking System, утримання у своїй полосі Active Line Keeping Assist, розпізнавання дорожніх знаків та адаптивне дальнє світло High Beam Assist. 

Саме час робити підсумки. І тут маємо констатувати беззаперечний факт: поява нового Citroen Berlingo – це дуже добра новина для всіх поціновувачів по-справжньому універсальних рішень. Для тих, хто ставить перед своїм авто безліч різноманітних завдань. Хто хоче вдало поєднати роботу і відпочинок, маючи надійного помічника в будні та гарну сімейну автівку на вихідні. Кому подобається їздити у відпустку разом з усією родиною і неодмінно брати з собою всі улюблені речі. Адже відтепер Citroen Berlingo додав до великого списку своїх чеснот ще декілька, ставши ще красивішим та сучаснішим, зручнішим та безпечнішим. Дуже радимо познайомитися з новим Citroen Berlingo особисто, оскільки впевнені: ви теж будете приємно вражені, як і ми.

 



Джерело матеріала
loader
loader