30 жовтня на сервісі Disney+ вийшли два завершальні епізоди фентезійного серіалу «Аґата увесь час» (або «Це все Аґата»), яка є спінофом експериментального ретро-ситкому «ВандаВіжен», що вийшов на екрани у 2021 році. Це вже одинадцяте шоу в рамках невмирущого Кінематографічного всесвіту Marvel, і в огляді нижче будемо розбиратися, чому цей здобуток зовсім не викликає посмішку на обличчі.
Плюси:
наявність справді кумедних жартів, які не затьмарюють собою оповідання; персонаж Обрі Плаза; приємний гелловінський вайб (читай — автентична атмосферність);
Мінуси:
нецікаві персонажі, в тому числі титульна героїня; сюжет також важко назвати захопливим; існування проєкту у всесвіті Marvel виглядає вкрай сумнівно;
«Аґата увесь час» / Agatha All Along
Жанр темне фентезі
Шоуранерка Джек Шефер
У ролях Кетрін Ган, Джо Локк, Дебра Джо Рапп, Обрі Плаза, Сашир Замата, Алі Ан, Петті Люпон, Еван Пітерс
Прем’єра Disney+
Рік випуску 2024
Сайт IMDb
Після того, як Ванда Максимова зачарувала свою ситкомівську сусідку, а насправді — підступну відьму Аґату Гаркнесс, остання ідентифікувала себе справжньою детективкою та подалася в уявний світ поліційних розслідувань. Проіснувавши у такому стані три роки (три сезони?), Аґата зустрічає колегу по цеху Ріо Відаль, а також таємничого підлітка Вільяма Каплана. З їх допомогою до відьми приходить розуміння реального стану речей, та й чари Ванди, яка, ймовірно, загинула, більше не актуальні.
Оговтавшись від довготривалого детективного тріпу, Аґата розуміє, що втратила свої сили. Тепер вона націлена утворити новий ковен, щоб пройти всі випробування у Дорозі відьом та повернути втрачені здібності. Разом з Вільямом, котрий переслідує власні цілі, головна героїня збирає компанію стражденних відьом і вирушає у сповнену небезпечних пригод подорож.
На самому початку «Це все Аґата» постає перед глядачем нуарним поліційним процедуралом, але очевидно, що таким шоу лише прикидається. Насправді ж це здебільшого гелловінське темне фентезі з елементами комедії, існування якого в рамках Кінематографічного всесвіту Марвел ледве можна назвати обґрунтованим. Власне, від стандартної супергероїки тут майже не лишилося сліду, але серіал не є тією рятівною альтернативою, яка могла б претендувати на ковток свіжого повітря для невтомної кінофраншизи. Скоріше, він зійде за прикрий рудимент.
Загалом у жанру як такого сьогодні лишилося не так вже багато маневрів для того, щоб дивувати. Справедливості заради, «Це все Аґата» ледве тягне на супергероїку, та й апріорі не ставить перед собою високих цілей.
Тут треба брати або перевіреним козирем, який ще може вистрілити — абсолютно зухвалим і читерським фансервісом, як це провернули автори «Дедпула і Росомахи». Або яскравими персонажами, які запам’ятаються. Або переосмислювати сам жанр, на що Marvel у нинішньому своєму стані точно не здатний.
На жаль, «Це все Аґата» не може похизуватися ані захопливими чи ностальгійними появами, ані суцільно цікавими героями, ані тим більше натяками на жанрове перевинайдення себе ж. Попри те, що Кетрін Ган добре перевтілилася в образ підступної відьми, сам персонаж не викликає жодних почуттів і не може претендувати на щирий глядацький відгук. Той же Локі у виконанні Гіддлстона однією лівою кладе на лопатки у всіх сенсах безпорадну Аґату щодо харизми і буквально затьмарює її.
Про інших дійових осіб навіть немає сенсу згадувати, настільки бляклими і невиразними вони вийшли. Хіба що лінія Петті Люпон більш-менш притомна, а також запальна і трохи моторошна Обрі Плаза є тою, хто дійсно видає справжні емоції і підживлює доречною енергетикою цей відьомський розсадник туги й смутку.
Звісно, «Це все Аґата» явно не заряджений амбіціями середньостатистичного блокбастера Marvel: задля порівняння, бюджет «ВандаВіжен» складав $150 млн., в той час, як на спіноф не пошкодували лише $40 млн. Та проєкт не виглядає виграшно навіть на тлі невдалих шоу, таких як, наприклад, «Жінка-Галк: Адвокатка» чи «Таємне вторгнення». Рішуче незрозуміло, нащо це дивитися шанувальникам супергеройського всесвіту/жанру. Та й нейтральному глядачу воно не так щоб обов’язкове до перегляду.
Шоу виглядає адекватно хіба як гелловінський квеструм з гарними бутафорськими декораціями, або як окрема історія з приємним гелловінським вайбом. Однак воно точно нежиттєздатне в рамках КВМ.
Якщо вам подобається дивитися на те, як хтось проходить квести, тоді, напевно, це має право на життя. В іншому випадку отримайте епізод, де дивні тітки страшенно галюцинують від вина, яке на додаток спотворює їхню зовнішність. Або той, де буквально катують піснею. Річ у тім, що для подібних пригод зовсім необов’язково стирчати 5-6 годин біля екрана. Щоб глянути на відчайдушних дам, які п’ють сумнівну гидоту і псують собі зовнішність, подивіться «Субстанцію». Для дратівливих пісеньок в умовному кінокоміксі у нас вже існує «Джокер: Божевілля на двох». А щоб поспостерігати за жіночками, котрі перебрали вина, достатньо завітати у п’ятничне караоке.
З сюрпризів — у кадрі фігурують косплейні образи популярних казкових персонажів — Лиха відьма Заходу та Добра відьма Півночі (їх можна буде побачити на великих екранах у музичному фентезі «Wicked: Чародійка», що стартує в кіно 21 листопада), а ще своя версія Злої королеви. Ну і як не згадати справжню зірку цього шоу — повірте, такої Малефісенти ви ще не бачили. Контраст з образом Анджеліни Джолі просто таки разючий.
Коротше, кличте Таноса, хай знову трохи почистить ці рясні ряди персонажів Marvel. Зрештою, не за те героїчно клацав пальцями Тоні Старк, щоб після нього у цьому всесвіті розпочався такий безладний маскарад.
Висновок:
Як окремий сезонний продукт «під Гелловін» у телевізійному форматі — комусь буде корисним, приймається. Як частина КВМ — черговий непотріб в рамках всесвіту, котрий і без того дедалі рідше подає ознаки життя.