Україна суттєво збільшила експорт лохини
Україна суттєво збільшила експорт лохини

Україна суттєво збільшила експорт лохини

Член правління UA Growers OU, трейдер української лохини на ринках ЄС Євген Харлан назвав основні статистичні показники та виділив найважливіші тенденції сезону, серед яких посилення кооперації та зміна в топі імпортерів української лохини. Про це повідомляє EastFruit, пише agronews.ua.

Євген Харлан інформує, що в сезоні 2024 року експорт лохини з України становив 5 тис. тонн (+33% або +1,3 тис. тонн). У грошовому еквіваленті експорт склав $26 млн (+56% або +$9,2 млн).

«Середня ціна реалізації української лохини в сезоні 2024 року перевищила $5 за 1 кг (+17,6% відносно ціни минулого року). У другій половині серпня 2024 року стандартною була експортна ціна на рівні вище 6 євро за 1 кг за ягоду першого сорту, у вересні – 10 євро за 1 кг. На внутрішньому ринку вартість лохини сягнула історичного мінімуму і подекуди становила 60 грн за 1 кг (оптові пункти прийому ягоди від виробників)», – зазначив фахівець.

За словами Євгена, у 2024 році нарешті відбулася кооперація виробників української лохини з метою консолідації експортних поставок і мінімізації супутніх витрат. Уже є поодинокі приклади, коли великі експортери-виробники залучають для виконання своїх контрактів дрібніші господарства і навіть допомагають останнім здійснювати прямий експорт із надходженням валютної виручки.

Найважливішим трендом сезону, що минає, Євген Харлан назвав зміну в рейтингу імпортерів української лохини – Польща поступилася першим місцем Нідерландам за імпортом української продукції. Експорт у Німеччину був лише на 6% меншим від експорту в Польщу.

Експерт коментує цю подію так:

«Зміна лідера з імпорту української лохини пов’язана зі зміною експортної політики основних національних виробників, які стратегічно фокусуються на більш маржинальних ринках ЄС. Польща завжди була країною-посередником, яка не вживала українську ягоду, а брала участь у перерозподілі маржі від перепродажу. Звісно, Нідерланди також є країною – торговельним посередником, але це вищий рівень маржинальності, ніж Польща, і фактичний центр торгівлі ягодою в Європі. Німеччина імпортувала майже ту саму кількість лохини, що й Польща, і є кінцевим споживачем, який також є основним споживчим локомотивом ЄС, а відтак і дуже важливим та пріоритетним напрямком для розвитку експорту».



Перегляди: 0
Джерело матеріала
loader