Як це працює
Попри всі недоліки штучного інтелекту, який галюцинує навіть у найпростіших завданнях, пропонуючи з'їсти кілька каменів або трохи клею, він також може бути використаний у добрих цілях. Новий голосовий чат-бот втягує телефонних шахраїв у довжелезні безрезультатні розмови, тим самим відбираючи їхній час, який вони могли б використати на обман своїх жертв. Технологія отримала назву Daisy, але розробники також пишуть це як "dAIsy", виділяючи в слові частинку, яка натякає на ШІ, який ліг в основу, повідомляє 24 Канал з посиланням на TechSpot.
Люди старшого віку є найпоширенішою мішенню для телефонних шахраїв, оскільки вони з більшою імовірністю втратять пильність і не матимуть достатньо технологічних знань, щоб розпізнати шахрайство з банківськими картками.
Мета "Дейзі" — розширити й автоматизувати практику навмисного витрачання часу телефонних шахраїв, щоб якомога довше тримати їх подалі від потенційних реальних жертв. Шахраї використовують соціальну інженерію, щоб скористатися наївністю літніх людей. Наприклад, у Британії та США популярним є обман про те, що люди заборгували податки і їх заарештують, якщо негайно не переказати кошти.
- Коли шахрай телефонує "Дейзі", на нього чекає довга розмова, яка, зрештою, ні до чого не призведе, оскільки ШІ не має грошей, щоб кудись їх переказати.
- Якщо справа доходить до передачі особистих даних, "Дейзі" вигадає фальшиву інформацію – наприклад, неправдиві банківські реквізити.
Компанія O2 стверджує, що вона може зв'язатися з шахраями в першу чергу, додавши номер телефону Дейзі до списків "легких мішеней", які шахраї використовують для пошуку потенційних клієнтів.
У відеоролику, що демонструє роботу Daisy, уривки з реальних розмов показують, як шахраї стають усе більш роздратованими, але все одно лишаються на телефоні до 40 хвилин, сподіваючись отримати номер кредитної картки або банківські реквізити. В одному з продемонстрованих випадків шахрайка кричить, що "минула майже година", на що ШІ відповідає: "Господи, як летить час".
Як працює Daisy: відео
Голосова модель звучить дуже переконливо — вона виконує всю обробку в режимі реального часу, що трохи сповільнює реакцію, але це лише додає реалістичності, оскільки люди похилого віку часто говорять досить повільно.