Як уникнути здирництва у лікарні: поради від НСЗУ
Як уникнути здирництва у лікарні: поради від НСЗУ

Як уникнути здирництва у лікарні: поради від НСЗУ

2024 року пацієнти з Полтавської області надіслали 13 скарг до Національної служби здоров'я України (НСЗУ), обурені поборами у лікарнях за те, що має бути безкоштовним. Люди зіткнулися з вимогами сплатити операції, медикаменти та інші послуги, які включені до програми медичних гарантій.

На 14 листопада перевірка підтвердила порушення у 10 медустановах області. Ось список "рекордсменів":

  • Полтавська обласна лікарня імені Скліфосовського – 2 скарги на здирництво за операції.
  • Хорольська міська лікарня – 2 скарги на ті самі порушення.
  • Лікарня інтенсивного лікування «Кременчуцька» – 2 скарги за платні стаціонарні послуги та операції.
  • Лубенська лікарня інтенсивного лікування – 1 скарга на вимагання у стаціонарі.
  • Миргородська лікарня – 1 скарга за гроші за стоматологію для дорослих та дітей.
  • Полтавська центральна районна лікарня (ЦРЛ) – 1 скарга на платні стаціонарні послуги без операцій.
  • Решетилівська центральна лікарня – 1 скарга, причина у статистиці не вказана.
  • 2-а міська лікарня Полтави – 1 скарга на діагностику та лікування в амбулаторних умовах.
  • Обласний онкодиспансер Полтави – 1 скарга на платну операцію.
  • Діагностичний центр "Медіон" – 1 скарга за вимогу грошей за операцію.

лікарня

За останні чотири роки до медустанов Полтавщини надійшло 255 скарг на подібні порушення, і це лише підтверджені випадки.

Що роблять пацієнти?

Дехто вирішує домагатися справедливості. Наприклад, три лікарні повернули гроші після скарг:

  • 18 тис. грн – пацієнту Полтавської ЦРЛ за стаціонарне лікування.
  • 71 тис. грн – за хірургічне втручання у кременчуцькій лікарні.
  • 2,7 тис. грн – пацієнту обласного кардіоцентру.

Але багато хто мовчить

За словами голови НСЗУ Наталії Гусак, скарги, які доходять до служби – це лише мала частина реальної картини. Під час пілотного проекту "Представник пацієнта" у лікарнях Києва та Львова стало зрозуміло: люди часто бояться скаржитися чи не знають, як це зробити.

Права пацієнтів / фото: depositphotos

Як залишити скаргу?

  1. Спочатку зверніться до головного лікаря. Він відповідає за якість послуг у лікарні.
  2. Якщо проблему не вдалося вирішити, телефонуйте на гарячу лінію НСЗУ за номером 1677 або заповнюйте електронну форму на сайті служби.
  3. Зберігайте чеки та документи, що підтверджують ваші витрати на лікування. Скаргу можна подати навіть після виписки.

Пам'ятайте: що більше скарг, то швидше лікарня потрапить під перевірку, а ваші права – це не привілей, а гарантія.

Крім того, Знай.ua повідомляв, по Україні прокотилася хвиля отруєнь: дітей госпіталізують у тяжкому стані

Джерело матеріала
loader
loader