Обрив інтернет-кабелів у Балтійському морі: у WSJ оприлюднили деталі розслідування
Обрив інтернет-кабелів у Балтійському морі: у WSJ оприлюднили деталі розслідування

Обрив інтернет-кабелів у Балтійському морі: у WSJ оприлюднили деталі розслідування

За даними слідчих, кабелі перерізав якір китайського судна Yi Peng 3, яке напередодні вийшло з порту РФ і везло російські добрива.

Слідчі підозрюють, що екіпаж китайського вантажного судна Yi Peng 3 17-18 листопада навмисно обірвав два найважливіші кабелі передавання даних, протягнувши якір дном Балтійського моря. Про це пише The Wall Street Journal.

Повідомляється, що балкер Yi Peng 3, який вийшов з російського порту Усть-Луга 15 листопада, займає центральне місце в розслідуванні обриву оптоволоконних кабелів. Наразі слідчі з'ясовують, чи був капітан китайського судна спонуканий російською розвідкою до вчинення диверсії.

"Вкрай малоймовірно, що капітан не помітив, що його судно кинуло якір і потягнуло його, втрачаючи швидкість на кілька годин і перерізаючи троси на шляху", — зазначив старший європейський слідчий.

Слідчі встановили, що 17 листопада приблизно о 9 годині вечора за місцевим часом Yi Peng 3 кинув якір, проте продовжив рух у водах Швеції. За словами двох джерел видання, якір, що волочився, невдовзі обірвав перший кабель між Швецією та Литвою. У цей час транспондер судна, який відстежує його переміщення, відключився.

Пізніше, приблизно о 3 годині ранку 18 листопада, Yi Peng 3 перерізав другий кабель між Німеччиною і Фінляндією. Незабаром після цього судно підняло якір і продовжило рух. Потім військові кораблі Данії вирушили на перехоплення судна, в кінцевому підсумку змусивши його стати на якір у протоці Каттегат, що з'єднує Балтійське і Північне моря. Огляд якоря і корпусу судна виявив ушкодження, характерні для зачепа якоря і обриву тросів.

"З огляду на м'які погодні умови і контрольовану висоту хвиль, ймовірність випадкового зачепа якоря видається мінімальною", — зазначили в аналітичній компанії Kpler.

Судно Yi Peng 3
Фото: marinetraffic

За даними газети, екіпаж Yi Peng 3 поки що не допитували, проте член данського судна ненадовго піднявся на борт балкера, перш ніж він став на якір у протоці Каттегат. Капітаном Yi Peng 3 є громадянин Китаю, а серед членів екіпажу є російський моряк.

Старший науковий співробітник Центру енергетичної політики імені Клейнмана при Пенсільванському університеті Бенджамін Л. Шмітт вказав на те, що з грудня 2019 року до початку березня 2024 року вантажний корабель Yi Peng 3 працював винятково у водах Китаю, після чого несподівано змінив схему роботи.

За інформацією Kpler, відтоді судно почало возити російське вугілля та інші вантажі, заходячи в порти РФ. На момент обриву кабелів у Балтійському морі корабель був завантажений російськими добривами.

"Хоча одного цього недостатньо для доказу причетності Росії, кардинальна зміна регіону експлуатації судна на російські порти після багатьох років експлуатації винятково в китайських водах має стати ключовим напрямком розслідування для європейської влади", — підкреслив Бенджамін Л. Шмітт.

Також повідомляється, що кілька представників західних правоохоронних органів і розвідки заявили, що не вважають Китай причетними до інциденту. Згідно з їхнім припущенням, за диверсію відповідальні спецслужби Росії. У пресслужбі Кремля відкинули ці звинувачення, назвавши їх "абсурдними" і "нічим не підкріпленими".

Нагадаємо, Yi Peng 3 належить компанії Ningbo Yipeng Shipping, яка базується недалеко від портового міста Нінбо на сході Китаю. Представник Ningbo Yipeng повідомив виданню, що "уряд попросив компанію співпрацювати зі слідством".

Джерело матеріала
loader
loader