Як передає Укрінформ, про це повідомляє The Moscow Times.
Обсяги надходження в країни Азії саудівської нафти зазвичай перевищують російські. Але останні три місяці намітилося збільшення розриву, який у листопаді став особливо суттєвим. Середньодобовий імпорт саудівської нафти зріс з 5,28 млн у жовтні до 5,83 млн барелів у листопаді (за даними LSEG Oil Research), російської – впав з 3,96 млн до 3,51 млн, що стало найнижчим рівнем з січня. Таким чином, розрив у місячних поставках становив 2,32 млн барелів; такого цього року ще не було.
У прагненні отримати валюту за свою нафту Росія фактично розраховує лише на Китай та Індію, тоді як Саудівська Аравія має різноманітнішу клієнтську базу. При цьому обидва головні покупці віддали перевагу близькосхідній нафті, зазначає Reuters.
Перерозподіл відбувається на тлі посилення західних санкцій щодо танкерів російського тіньового флоту. Минулого тижня Велика Британія внесла до чорного списку 30 суден, у результаті під обмеженнями перебувають уже 73 танкери. Тобто Росії складніше знаходитиме судна для доставки нафти та нафтопродуктів.
Крім того, наступного року боротьба за клієнтів може загостритися. Споживання нафти в Азії в 2024 році, вірогідно, виявиться нижчою, ніж роком раніше, незважаючи на прогнози зростання з боку Міжнародного енергетичного агентства та ОПЕК (картель при цьому з липня щомісяця знижує свої оцінки). За перші 11 місяців цього року імпорт становив 25,52 млн барелів на добу, що на 370 тисяч менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Основна причина спаду - зниження попиту з боку Китаю, чия економіка сповільнюється, перебуває в кризі ринок нерухомості (який разом з будівельною галуззю, що працює на нього, є великим споживачем нафтових і нафтохімічних продуктів). При цьому Китай переводить вантажівки на газ, стрімко нарощує випуск електромобілів (їх уже продається більше половини) та сонячну електрогенерацію.
Як повідомлялося, наприкінці жовтня найбільший у Росії проєкт із виробництва скрапленого газу, «Арктик СПГ 2» російського виробника СПГ ПАТ «Новатек», втратив останнього іноземного постачальника танкерів льодового класу, тоді як російські виробники провалили план виробництва газовозів.
Фото: aramco.com