Лівий уряд Іспанії анонсував законопроєкт, який вимагає дозволити публікувати виправлення дописів цифрових платформ та впливових осіб у соціальних мережах з метою боротьби з дезінформацією.
Про це повідомляє The Guardian.
Бум соціальних мереж, який відбувся в останні роки, дозволив новим гравцям охопити більшу аудиторію, але викликав занепокоєння щодо відсутності регулювання та поширення фейкових новин.
У заяві Міністерства юстиції йдеться, що законопроєкт замінює законодавство 1984 року і націлений на інтернет-користувачів, які мають понад 100 тисяч підписників на одній платформі або 200 тисяч на декількох.
Ці ЗМІ та платформи, на яких вони розміщені, повинні мати механізм, який сприятиме реалізації права громадян вимагати публічного виправлення неправдивої або неточної інформації, що завдає їм шкоди.
Міністр юстиції Фелікс Боланьйос під час пресконференції заявив, що для виправлення більше не потрібно буде звертатися до керівника видання.
«Ми щодня ускладнюємо життя тим, хто присвячує себе брехні та поширенню фейкових новин, і, отже, це хороша новина для демократії», — додав Боланьйос.
Асоціація захисту прав споживачів FACUA привітала цю заяву, заявивши, що вона дозволяє людям «вживати заходів на захист своєї честі».
Уряд часто критикує онлайн-платформи за поширення того, що він називає політично мотивованим «брудом», спрямованим проти прем'єра-соціаліста Педро Санчеса та його сім'ї.
Боротьба з дезінформацією є частиною урядового плану «демократичного оновлення», розпочатого на початку цього року.
Законопроєкт має пройти етап консультацій перед тим, як буде винесений на розгляд парламенту.
Раніше Верховний суд Іспанії вирішив призупинити роботу телеграму у країні після того, як чотири медіакомпанії подали до суду через порушення платформою авторських прав. Утім, вже за кілька днів після цього суд призупинив дію своєї постанови та заявив, що очікує звіту поліції про те, як заборона вплине на користувачів.
Відомо, що телеграм є четвертим найпопулярнішим сервісом обміну повідомленнями в Іспанії. Ним користувалися майже 19% іспанців, які взяли участь в опитуванні Національної комісії з ринків і конкуренції.
- Читайте також: Шарій, Каталонія, RT en Español: як діє російська пропаганда в Іспанії
Ілюстрація: Київводоканал / фейсбук
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.