Українцям розповіли, чи зросте вартість проїзду у Києві та коли чекати підвищення..
Як передає "Хвиля", про це йдеться у матеріалі ТСН.
Директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандібор заговорив про необхідність підвищення вартості проїзду у міському транспорті у Києві.
За його словами, на даний момент вартість проїзду у Києві (метро, трамвай, тролейбус, фунікулер) становить 8 гривень, а якщо пасажир купує 50 поїздок, то сплачує 6,50 гривень за кожну поїздку.
При цьому чиновник наголосив, що реальна вартість проїзду у громадському транспорті становить 30 гривень. На його думку, ціни на проїзд для мешканців столиці треба підвищувати. Однак цього робити поки що не планують.
Жителі Києва вже багато років зазнають розчарування міським громадським транспортом. Розклад руху тролейбусів, автобусів і трамваїв далеко не досконале, а метро страждає від нестачі рухомого складу. Крім того, пасажири нерідко скаржаться на некомфортні умови у тролейбусах та трамваях.
Чиновники від транспорту відверто визнають проблеми, вказуючи, що чинні тарифи покривають лише чверть необхідних витрат на утримання та обслуговування транспорту. По суті, якість послуг безпосередньо залежить від фінансування – низька оплата проїзду означає відповідний рівень транспортного обслуговування.
При цьому експерти з питань транспорту кажуть, що заяви про необхідність підвищення існуючих тарифів до 30 гривень - це промацування громадської думки або чергове залякування.
"Озвучений тариф за проїзд у Києві до 30 гривень я б назвав, м'яко кажучи, некоректним, бо незрозуміло, з чого і як він вираховувався. Зараз міська влада лише жонглює цифрами, але не каже, що підвищуватиме вартість проїзду до кінця дії військового положення. До того ж питання підвищення тарифів має політичне забарвлення – рішення приймає Київрада. Але це потрібно робити дуже виважено, щоб нові тарифи не були такими шокуючими для людей", – пояснив експерт з транспорту та співзасновник громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Гречко.
За його словами, міські чиновники розповідають казки про високу собівартість однієї поїздки, але при цьому нічого не роблять, щоби громадського транспорту ставало більше на маршрутах і він працював за чітким графіком.
"Місто викидає величезні кошти на непотрібний ремонт асфальтового покриття, який зовсім недоречний на деяких вулицях Києва, а в транспортну інфраструктуру коштів не вкладає. Такий підхід нічого доброго не гарантує. На жаль, ніхто не займається розвитком інфраструктури громадського транспорту, а лише час від часу нас лякають можливим підвищенням тарифів на проїзд", – наголосив Гречко.
Експерт також звернув увагу на те, що потрібно шукати баланс між тим, щоб транспорт був менш дотаційним, але не відлякував пасажирів ціною.
"Умовно кажучи, можна зробити тариф у 30 гривень, як розповідають посадовці КМДА, але нові цінники лише шокуватимуть людей і викликатимуть повне відторгнення транспорту, який не їздить за графіком, переповнений у піковий годинник, а ще припиняє роботу під час повітряної тривоги. Таке підвищення – це абсурд, воно прискорить відмову пасажирів від громадського транспорту, а багатьох це ще й буде спонукати до покупки власного авто чи пересідати на приватні маршрутки, які, до речі, не зупиняються під час тривоги. Тобто у разі підвищення тарифу до 30 гривень платоспроможний пасажир піде з громадського транспорту, а в ньому їздитимуть лише пільговики”, – спрогнозував Гречко.
Експерт також наголосив, що два роки тому лише 1/3 пасажирів розраховувалися за проїзд у громадському транспорті Києва, а 2/3 – пільговики. У разі збільшення тарифів платоспроможні пасажири навряд чи користуватимуться некомфортним та непередбачуваним транспортом.
"До речі, Київ залишився єдиним містом України, яке зупиняє громадський транспорт під час сигналу повітряної тривоги. Це якраз те, що безпосередньо впливає на збитковість комунального транспорту, але в КМДА цього не хочуть навіть чути, вкотре не приймаючи до розгляду петиції киян, де вони вимагають дозволити транспорту працювати під час тривоги. простий транспорт через тривоги відлякує якраз платоспроможних пасажирів", – сказав Гречко.
Метро по 37 гривень, а трамваї по 26
Видання також поцікавилося у КМДА, чи розглядає місто можливість підвищення вартості проїзду у міському транспорті у 2025 році.
У відповідь на запит запевнили, що питання підвищення тарифів на проїзд навіть не обговорюється. Востаннє тарифи на проїзд у транспорті Києва змінювали у 2020 році.
"Згідно з розпорядженням виконавчого органу Київради від 05 березня 2020 року № 399 "Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів та вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху", встановлені діючі тарифи на перевезення пасажирів. Станом на сьогодні питання підвищення цін на проїзд у громадському транспорті Києва не розглядається", – сказав заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Роман Лелюк.
У департаменті також уточнили, що відповідно до фінансової звітності КП "Київський метрополітен" за 9 місяців 2024 року собівартість перевезення одного пасажира становить 36,90 грн.
За даними КП "Київпастранс", собівартість перевезення одного пасажира наземним міським пасажирським авто- та електротранспортом становить 26,22 грн.
Нагадаємо, в Україні можуть з'явитись платні дороги.