Маленькі компанії в період кризи можуть робити значний соціальний внесок і наближати перемогу – Назар Гулик про досвід Empat
Маленькі компанії в період кризи можуть робити значний соціальний внесок і наближати перемогу – Назар Гулик про досвід Empat

Маленькі компанії в період кризи можуть робити значний соціальний внесок і наближати перемогу – Назар Гулик про досвід Empat

Сучасний бізнес несе відповідальність не лише перед клієнтами, а й перед суспільством, у якому він працює. Компанія Empat демонструє, як у складні часи можна спрямувати професійні навички й ресурси на соціальні проєкти, які відповідають реальним потребам.

Назар Гулик, засновник компанії-розробника програмного забезпечення Empat, співзасновник венчурної студії Victoria Tech, TechStars Community Leader та IT Амбасадор Асоціації IT Ukraine, розповідає про роботу компанії над соціальними проєктами, допомогу країні з початку повномасштабного вторгення і плани на майбутнє.

Як компанія функціонувала у перші дні після початку повномасштабного вторгнення?

На початку повномасштабної війни компанія Empat опинилася в кризовій ситуації: 80% прибутку забезпечували українські замовники, які зупинили свої проєкти. На той час компанія налічувала 40 співробітників і мала фінансовий резерв, достатній для утримання команди лише на два місяці.

частина команди Empat, м.Київ

Який досвід допоміг зберегти бізнес та рухатись далі?

Ми, як усі, хотіли допомагати Україні та наближати перемогу. Почали думати, як ми можемо бути найбільш ефективними? Я не вмів збирати гроші та працювати з грантами — мій досвід був у комерційних проєктах та бізнесі. В той же час ми не могли донатити напряму значні суми, тому вирішили скористатись іншими активами: розвиненою мережею партнерств і власною експертизою. 

Чи були у Empat «волонтерські» проєкти до 24 лютого?

Компанія Empat займалась благодійністю та підтримувала ініціативи і до великого вторгнення. Серед таких проєктів: портал національної скаутської організації України «Пласт», українське онлайн-медіа військової тематики «Мілітарний портал», та інші.

Які саме рішення допомоги були прийняті?

Ми визначили для себе 4 пріоритетні напрямки і почали створювати проєкти в партнерстві.

  • Heal.ua — проєкт для порятунку життів. Платформа допомагає українським лікарям обмінюватися досвідом із закордонними колегами. Основна мета — врятувати бодай одне життя. Проєкт вже підтримав багатьох людей, забезпечивши медичну допомогу та консультації. Головні ініціатори та партнери — Global Medical Knowledge Alliance. 

проєкт Heal.ua

  • RevengeFor — проєкт для збору коштів. Ініціатива зі збору коштів для української армії створена разом з «Українським мілітарним центром» та «Повернись живим», в якій пропонували зробити написи на ракетах. Протягом двох місяців проєкт зібрав 237 тисяч доларів.

Проєкт RevengeFor, написи на зброї

  • We are Ukraine — проєкт для поширення інформації. Ініціатива спрямована на підвищення світової обізнаності про події в Україні. Команда створює контент і використовує інструменти віртуальної реальності, щоб розповісти про ситуацію в країні. Проєкт створений разом з командою консалтингової групи One Philosophy, за підтримки волонтерів. Протягом двох років проєкт був одним з основних джерел інформації для міжнародних журналістів.

  • Spend with Ukraine — ініціатива створена для того, щоб знайомити світ з українським бізнесом. Так міжнародна аудиторія дізнається про українські бренди і може легко щось придбати. Спільний проєкт з організацією Ozero Design.

Spend With Ukraine

Як ви оцінюте успішність зробленого?

Кожен проєкт, який ми зробили, виконав свої KPI, тому ми їх вважаємо успішними. Для себе ми зрозуміли, що секретом успіху благодійних проєктів є дві речі: перша – їх потрібно робити в партнерстві, де кожен відповідає за те, в чому він професіонал. І друге – благодійні проєкти не мають робитися в позаробочий час. Вони мають бути в пріоритеті, і оплачуватися команді так само, як і комерційні проекти.

З початку війни пройшло майже 3 роки. Як команда працює зараз?

Зараз команда Empat нараховує 120 людей, а 80% замовників — іноземні компанії зі Штатів, Англії, Європи та Еміратів. Соціальні проєкти займають важливу частину діяльності компанії і виділені в стратегічний напрямок. Усі благодійні проєкти мають такий самий підхід до KPI та контролю, як і комерційні, з відповідальним менеджером за кожен напрямок.

Як плануєте працювати із соціальним напрямком у прийдешньому році?

Ми плануємо посилити напрямок у 2025 році, з перспективою створення окремого фонду для реалізації проєктів соціального впливу. Нещодавно ми долучили проєкт Ukraine Now та розлядаємо ще 2 проєкти, які плануємо долучити в першому кварталі 2025 року. Також ми шукаємо нові проєкти до яких можемо долучитись, та відповідальну людину в команду яка буде лідити цей напрямок. Якщо вас зацікавила ця можливість – пишіть нам на [email protected].

Благодійність — це не щось, що робиться додатково, це те що робиться системно. 

Чого навчила вас робота із соціальними та благодійними проєктами і яку пораду ви могли б дати іншим?

У новому році компанії мають переглядати свої стратегії допомоги та наближення перемоги. Щоб долучитися до благодійності, необов'язково мати великі кошти. Готовність працювати, професіоналізм, відповідальність — це цінності, які можна скерувати для спільного блага.

 

Джерело матеріала
loader