Росії і далі постачають літаки
Про це пише 24 Каналз посиланням на російське опозиційне видання "Верстка", яке ознайомилось їз закритими даними митної статистики.
Заборонені для продажу Росії літаки ввозили через:
- Туреччину – 11 бортів,
- Оман – 3 борти,
- Об'єднані Арабські Емірати – 2 борти;
- Німеччину – 2 борти.
Також серед країн-посередників на російській митниці вказували Сербію, Швецію, Казахстан, Китай та Монголію. Ірландія, Кіпр та Киргизстан були зазначені у митних деклараціях лише у вигляді коду.
Із 28 літаків декілька були пасажирськими Bombardier, Airbus, ATR 42-500 та Hawker 800 XP.
Хто бенефіціари
Літак Bombardier вартістю близько 45,5 мільйона доларів ввезено на ім'я Дениса Краснопольського – гендиректора акціонерного товариства "Інпромактив", яке займається виробництвом літальних апаратів.
Другий Bombardier вартістю від 24,5 до 32,8 мільйона доларів ввозила авіакомпанія "Меридіан" з ОАЕ. Ці борти використовують для пасажирських рейсів між Москвою, Санкт-Петербургом, Нижнім Новгородом, Тегераном, Баку, Астаною.
І третій Bombardier вартістю близько 16 мільйонів євро доставила авіакомпанія Skylight зі столиці Киргизстану Бішкека, зараз він виконує рейси в Китай, Туреччину, Дубай та на Мальдіви.
Французький Airbus A319-111 вартістю близько 35 мільйона доларів, купила російська компанія "Аврора" через Литву. Борт виконує перельоти на Далекому Сході Росії. Також пасажирський літак Boeing 737-800 придбала якутська авіакомпанія "Алроса" для рейсів до Москви, Петербурга, Новосибірська і Благовіщенська.
Згідно з митними документами, 9 літаків завезла компанія "Сучасні технології" 52-річного бізнесмена Євгена Кабанова, який є засновником турецької компанії Edermont LTD і киргизстанської "Едермонт Памір", через які літаки постачаються до Росії. Зокрема компанії Кабанова допомогли імпортувати літаки Cessna, Aero Commander 680V, призначені для цивільної авіації, а також американський літак Piper PA-28RT-201T.
Ба більше, пов'язана з Кабановим компанія відкрито рекламувала ввезення літаків в обхід санкцій.
Яким чином це вдалось росіянам
У першому випадку, як стверджує Кабанов, є два варіанти, перший із них – переганяти літак самостійно або скористатися послугами пілота. В останньому випадку літак прямує до місця базування, де проходить російську реєстрацію та отримує сертифікат льотної придатності.
Ще один варіант – перевезення сушею або морем. У цьому разі, як стверджує Кабанов, літак необхідно розібрати, завантажити в контейнер і відправити в проміжний пункт призначення.
Після успішного проходження митниці вантаж відправляється до місця призначення, де проходить ще один митний огляд. Після прибуття на базу літак має бути зібраний, випробуваний у польоті та забезпечений необхідною документацією.