Юрій Щуклін
Якщо «Укрзалізниця» не скасує своє рішення про зниження швидкості зерновозів до 68 км/добу (на 119 км/добу менше, ніж у 2024 році), а в припортові станції — до 178 км/добу (на 75 км/добу менше, ніж у 2024 році), це може призвести до подорожчання користування зерновозами до 3000-4000 грн за добу вже на початку 2025 року.
Це пояснюється тим, що зниження швидкості сповільнить виконання запланованих рейсів і повернення порожняка для наступного запланованого навантаження, що викличе необхідність надолужувати його нестачу шляхом змагання за вагони «Укрзалізниці» на аукціонах.
Проблема зумовлена тим, що «Укрзалізниця» володіє власним вагонним парком, який намагається реалізувати за допомогою аукціонів, де можуть брати участь компанії-посередники, які не мають ні експортних контрактів, ні вантажів, але змагаються між собою за право заробити на перевезенні та багаторазово збільшують реальний попит та ціни. Відтак нестача зерновозів та участь посередників у аукціонах стимулюватимуть зростання вартості користування зерновозами до 3000-4000 грн за добу вже на початку 2025 року.
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.