"Укрзалізниці" відмовили у перегляді умов щодо реструктуризації боргів на $895 мільйонів
"Укрзалізниці" відмовили у перегляді умов щодо реструктуризації боргів на $895 мільйонів

"Укрзалізниці" відмовили у перегляді умов щодо реструктуризації боргів на $895 мільйонів

"Укрзалізниці" відмовили у перегляді умов щодо реструктуризації боргів на $895 мільйонів

При голосуванні за реструктуризацію не знайшлося достатньої кількості голосів.

Власники цінних паперів "Укрзалізниці" відмовили у перегляді умов щодо реструктуризації боргів на $895 мільйонів, які компанія запропонувала на зустрічі у Лондоні 31 грудня. Кредитори не погодилися з пропозиціями "Укрзалізниці" - необхідної кількості голосів для перегляду умов не знайшлося, повідомляє Forbes Ukraine.

Зі своїми пропозиціями УЗ звернулася вже вдруге від початку повномасштабного вторгнення. «Укрзалізниця» 16 грудня направила звернення до холдерів про зміни умов виплати єврооблігацій, випущених у 2019 та 2021 роках на загальну суму $895 млн. Після першої згоди кредиторів на реструктуризацію у 2022-му, обсяг цього боргу вже збільшився до $1,055 млрд. «Укрзалізниця» нині прохала кредиторів проголосувати за перегляд умов погашення двох серій облігацій: на $594,9 млн під 8,250%, які компанія має погасити у 2026 році, та на $300 млн під 7,875% із терміном погашення в 2028-му. 

На січень 2025-го запланована виплата купонів, яка припадала на 2023–2024 роки. УЗ просила відтермінувати купонні платежі з кожної серії облігацій на 12 місяців. Загальний обсяг виплат, які пропонується відтермінувати, – близько $83 млн.

УЗ попередила кредиторів, що можливість сплатити майбутні відсоткові виплати, заплановані на січень 2025 року, залежатиме від підвищення тарифів на вантажні перевезення, динаміки перевезень і розвитку війни, зазначено в документі за підсумками голосування.
 
«Укрзалізниця» також просила дозволу кредиторів на залучення €99 млн позики від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). Зі свого боку, УЗ зобов’язується не сплачувати за цей період інші борги на суму понад $20 млн, крім боргів перед ЄБРР, та не виплачувати дивіденди. 

Компанія пояснювала запит значними фінансовими втратами та руйнуваннями інфраструктури через війну. EBITDA компанії знизилася з 6,6 млрд грн у першому кварталі 2024 року до прогнозованого 1 млрд грн за четвертий квартал. Без державної підтримки очікується чистий збиток у 2024-му на рівні 1,5-2,5 млрд грн.

20 грудня міжнародне рейтингове агентство S&P знизило кредитний рейтинг «Укрзалізниці» з «CCC+» «CC» через ризик дефолту. 

Нагадаємо, раніше вказувалося, що система, за якою «Укрзалізниця» утворює тарифи для перевезення вантажів, повинна ґрунтуватися на європейських принципах диференціації та передбачати введення коефіцієнтів. Таку заяву зробив президент Об'єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков.

«Системи класів вантажів, яка зараз є, не влаштовує. Вартість перевезення різних вантажів різна, тому і тарифи мають бути різними. Але повинні бути не класи. До прикладу, у Польщі є базова ставка, до якої додається коефіцієнт – залежно від маршруту та супутніх послуг», – пояснив Каленков. Він додав, що згідно з директивами ЄС, тарифи монополій мають бути економічно обґрунтовані. І при різній вартості послуг, має встановлюватися різний тариф. Своєю чергою президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій заявив, що якщо УЗ збільшить тарифи на вантажоперевезення, ціна на будівельні матеріали зросте, а про знижки доведеться забути.

Джерело матеріала
loader