КМІС: Українським медіа довіряють 27% респондентів, не довіряють 42%
КМІС: Українським медіа довіряють 27% респондентів, не довіряють 42%

КМІС: Українським медіа довіряють 27% респондентів, не довіряють 42%

Найбільшою підтримкою українського суспільства серед державних та соціальних інституцій, як і раніше, користуються Сили оборони України та волонтери.

Результати соціологічного дослідження, проведеного у грудні 2024 року Київським міжнародним інститутом соціології (КМІС), засвідчили падіння довіри до українських медіа. Кількість опитаних, які довіряють українським медіа, склала 27% від загального числа респондентів. Про недовіру повідомили 42% учасників дослідження (решта 32% мають невизначене ставлення). Рік тому, у грудні 2023-го, медіа довіряли 29% опитаних, не довіряли — 40%. 

«При цьому більшість українців споживають інформацію з телеграм- і ютуб-каналів, і ми бачимо суттєву фрагментацію медіапростору з формуванням “інформаційних бульбашок”. Тобто українці менше вірять “класичним” ЗМІ, які мають штат, редакторів, дотримуються певних стандартів (принаймні намагаються). Проте вірять телеграм- і ютуб-каналам та “експертам”. Враховуючи їхнє прагнення до хайпу та спекуляцію на емоціях, багато наших проблем у свідомості населення лише загострюються», — прокоментував результати опитування виконавчий директор КМІС Антон Грушецький.

Високий рівень довіри до медіа, згідно з дослідженнями КМІС, був у 2022 році — 57% серед усіх опитаних. У 2023 році він впав до 29% і у 2024 продовжив зниження. 

КМІС: Українським медіа довіряють 27% респондентів, не довіряють 42% - Фото 1

Як повідомляв «ДМ», за даними цього ж дослідження КМІС, довіра громадян України до президента Володимира Зеленського у грудні 2024 року порівняно з груднем 2023-го знизилась на 10% і становила 62%. Не довіряли президенту у грудні 2024 року 39% опитаних. Ще 9% відповіли, що не можуть визначитися зі своїм ставленням. 

Найбільшою підтримкою українського суспільства серед державних та соціальних інституцій, як і раніше, користуються Сили оборони України: 92% українців їм довіряють і лише 2% не довіряють (у грудні 2023-го ці показники були на рівні 96% і 1% відповідно). 

Збереглася висока довіра і по відношенню до волонтерів: 81% учасників опитування заявили про довіру їм і лише 5% — про недовіру (у грудні 2023 року показники були 84% і 3% відповідно).

Рівень довіри до Верховної Ради за останній рік майже не змінився (13% у грудні 2024 року проти 15% у грудні 2023-го). Проте з 61% до 68% зросла частка тих, хто не довіряє парламенту. 

Довіра до Кабінету міністрів трохи вища: у грудні 2024 року уряду довіряли 20% (не довіряли 53%), тоді як у грудні 2023 року — 26% (не довіряли — 44%). 

КМІС: Українським медіа довіряють 27% респондентів, не довіряють 42% - Фото 2

Доволі високий рівень довіри зберігає Служба безпеки України: у грудні 2024 року довіру СБУ висловили 54% респондентів, у грудні 2023 року — 58%. Довіра до Нацполіції дещо знизилася: з 41% до 37% впала частка тих, хто довіряє поліції, і з 29% до 38% збільшилась частка тих, хто не довіряє. 

Трохи покращилась ситуація з довірою церкві: у грудні 2024 року їй довіряли 40%, тоді як у 2023-му 38%.

Дослідження було проведено впродовж 2-17 грудня 2024 методом телефонних інтерв’ю на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів у всіх регіонах України (підконтрольна уряду України територія). Було опитано 2000 респондентів 18 років і старше, які на момент опитування проживали на території України. До вибірки не включалися жителі ТОТ (водночас частина респондентів — це ВПО, які переїхали з окупованих територій), а також опитування не проводилося з громадянами, які виїхали за кордон після 24 лютого 2022 року.

Фото: ZN.ua

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження опитування
Джерело матеріала
loader
loader