В Україні слово "колектори" асоціюється з погрозами, шантажем та психологічним тиском, однак діяльність колекторських компаній регулюється законом.
Про це повідомили в Національному банку України.
Як не можна взаємодіяти з боржником
Кредитори можуть працювати тільки з легальними колекторськими компаніями, внесеними до реєстру НБУ. Відповідно до закону "Про споживче кредитування", колекторам заборонено:
Збирати особисту інформацію про боржника, зокрема про його здоров'я, місце роботи, поїздки тощо.
Використовувати погрози, шантаж або психологічний/фізичний тиск.
Давати недостовірну інформацію про терміни погашення боргу та вимагати компенсацію за свою роботу.
Спілкуватися вночі (з 20:00 до 9:00) та у святкові та вихідні дні.
Використовувати автодозвон більше 30 хвилин на день.
Інформувати третіх осіб про борг чи шкодити репутації боржника.
Зустрічатися з боржником без попереднього узгодження.
Контактувати з боржником більше двох разів на день без його ініціативи.
Колектори можуть проводити тільки переговори в робочі години (з 9:00 до 20:00) і тільки за попередньою згодою боржника. Вони також мають право посилати листові повідомлення.
Що робити у випадку порушення?
Якщо ви стикаєтеся з погрозами чи шантажем, зверніться до фінансової установи, яка замовила послуги колекторів. Якщо це не допоможе, зберіть докази погроз та надайте їх Національному банку через онлайн-сервіс Опендатабот. У разі насильства звертайтесь до поліції.
Зазначимо, що Національний банк не допоможе, якщо компанія не внесена до реєстрації легальних колекторів. У такому випадку слід звертатися до правоохоронних органів.
Останні новини України:
Не вирішить усіх проблем: українцям пообіцяли новий перерахунок пенсій у 2025 році, відомі подробиці.
Пенсіонери можуть отримувати соціальну допомогу: існує декілька видів доплат.
Пенсія в Україні: українцям показали, у якій області пенсіонери мають найнижчі виплати та ледь виживають.