Про це на брифінгу в Медіацентрі Україна повідомив директор консалтингової групи "А95" Сергій Куюн, передає кореспондент Укрінформу.
“У нас дуже скоротилася кількість країн-виробників пального, що постачають його в Україну. Якщо в 2023 році їх було десь 20-25, залежно від марки пального, то торік ця кількість зменшилась до 15 країн”, - сказав Куюн.
До основної четвірки країн-постачальників увійшли Польща, Румунія, Греція, а також США. Крім того, у 2024 році постачати пальне до України почала Німеччина.
За словами експерта, особливо помітними були обсяги ввезення саме автомобільного бензину. На думку експерта, це є наслідком того, що споживання бензину в Європі зменшується, виробництво залишається великим, а експорт скорочується через нові потужності з виробництва у світі.
Куюн зауважив, що відбулося й скорочення чисельності імпортерів нафтопродуктів. Якщо у грудні 2022 року їх було 485, а вже у 2024 році показник знизився на 30% - до 336. Він пояснив, що наразі змінився ринок, і такого попиту, як був раніше, вже немає, тож процес триватиме й надалі.
Експерт повідомив, що є невелика кореляція стосовно імпорту, зокрема, знижується споживання саме бензину і скрапленого газу.
І якщо впродовж 2024 року ввезення до України пального скоротилося на 0,5%, до 1,24 млн т, показник по дизпальному зріс на 7,5%, до 6,6 млн т. Водночас скрапленого газу імпортували майже 900 тис. т (-7,2%).
Як повідомлялось, за оцінкою директора консалтингової групи "А95" Сергія Куюна, зміни до податкового законодавства не мають вплинути на ціни на пальне.