Санкції США потроїли вартість транспортування російської нафти до Китаю
Санкції США потроїли вартість транспортування російської нафти до Китаю

Санкції США потроїли вартість транспортування російської нафти до Китаю

Останні санкційні заходи США проти російської нафтової індустрії призвели до різкого подорожчання транспортування сирої нафти ESPO до Китаю.

За даними Bloomberg, вартість доставки зросла більш ніж утричі, а трейдери прогнозують подальше зростання цін.

Фрахтові ставки на маршруті з російського порту Козьміно до китайських терміналів злетіли до 5-5,5 мільйонів доларів за рейс порівняно з 1,5 мільйонами до введення нових обмежень. Це стало прямим наслідком агресивних санкцій США, спрямованих проти двох російських компаній, які забезпечують понад 25% морського експорту нафти країни-члена ОПЕК+, а також проти пов'язаних страхових компаній та трейдерів.

Масштаб впливу санкцій підтверджується даними Міжнародного енергетичного агентства: у 2024 році кораблі, внесені до санкційних списків, забезпечували транспортування 22% російської морської нафти. Ефект від обмежень став помітним миттєво – судна з вантажами ESPO та нафтою марки "Сокол" змушені простоювати біля китайського узбережжя.

Особливо відчутним удар став для китайських нафтопереробників, які віддавали перевагу ESPO через зручну логістику. Основними перевізниками на цьому маршруті є танкери класу Aframax з вантажопідйомністю 750 000 барелів (102 300 тонн).

Ситуація ускладнюється тим, що ще до нових американських санкцій портові термінали провінції Шаньдун, де зосереджена більшість незалежних нафтопереробних заводів Китаю, почали з осторогою ставитися до прийому суден під санкціями після попереджень від великого терміналього оператора.

Джерело матеріала
loader