Цінність бренду Tesla впала на $15 млрд у 2024 році — через «антагонізм» Ілона Маска і старіння модельного ряду
Цінність бренду Tesla впала на $15 млрд у 2024 році — через «антагонізм» Ілона Маска і старіння модельного ряду

Цінність бренду Tesla впала на $15 млрд у 2024 році — через «антагонізм» Ілона Маска і старіння модельного ряду

Ілон Маск під час промови після інавгурації Дональда Трампа / elperiodico

За даними дослідницької компанії Brand Finance (через CNBC), вартість бренду Tesla наразі становить $43 млрд у порівнянні з $58,3 млрд на початку 2024 року — при цьому падіння фіксується другий поспіль рік.

У Brand FinanceЦінність бренду Tesla впала на $15 млрд у 2024 році — через «антагонізм» Ілона Маска і старіння модельного ряду - Фото 1Цінність бренду Tesla впала на $15 млрд у 2024 році — через «антагонізм» Ілона Маска і старіння модельного ряду - Фото 2Brand Finance, що базується в Лондоні, проводить комплексні опитування споживачів і аналізує фінансові показники тисяч компаній, вивчаючи дохід, ліцензійні угоди, маржу тощо, щоб оцінити грошову вартість брендів. Оцінки включають корпоративні бренди та суббренди, пов’язані з окремими товарними лініями. , як причини падіння, розглядають старіння модельного ряду і «антагонізм» гендиректора Tesla Ілона Маска.

«Є люди, що вважають його чудовим, але також чимала кількість з цим не погоджується», — каже гендиректор Brand Finance Девід Хей. «Якщо ви купуєте електромобілі, персона Маска, швидше за все, вплине на вашу думку про те, чи хочете ви купити один з автомобілів його компанії, але це лише один із багатьох факторів».

За даними Brand Finance, наразі найдорожчим брендом в автомобільній промисловості є Toyota з оцінкою у $64,7 млрд, на другому місці — Mercedes з $53 млрд.

У рамках цьогорічного рейтингу Brand Finance проаналізувала відповіді приблизно 175 000 респондентів, у тому числі близько 16 000 людей, які поділилися своїми думками щодо Tesla — і вони, як виявилось, дуже різняться з оцінками Волл-стріт. Згідно зі звітом компанії, показники автокомпанії Маска (за такими ключовими параметрами, як «розгляд покупки», «репутація» та «рекомендація») впали на деяких основних ринках.

Оцінка «розгляду» (тобто, чи розглянуть люди покупку від бренду) для Tesla суттєво знизилась саме в Європі — з 21% до 16% в середньому з 2024 до 2025 року; однак в США автовиробник все ще має доволі високий показник «репутації» — 90%.

Хей зазначає, що зниження показників і вартості бренду Tesla є ознакою того, що «тягова сила компанії слабшає», тож існує ризик того, що вона «не зможе продавати стільки продуктів за такими високими цінами, як раніше». Нагадаємо, що у 2024 році у Tesla вперше за понад десятиліття скоротився річний обсяг продажів електромобілів — до 1,79 млн одиниць.

Спецпроєкти

Показник індексу сили бренду Tesla, за даними Brand Finance, також знизився з 80 до 65 — це цифра, яка показує, наскільки добре бренд працює порівняно з конкурентами за нематеріальними параметрами.

«Якщо Tesla не зможе запропонувати ряд нових продуктів, які справді зацікавлять споживачів, а також дещо знизити “антагонізм” свого лідера, то буде вважатися брендом, який подолав свій пік і прямує до падіння», — підсумовує Хей.

Нагадаємо, що торік ціна акцій Tesla зросла на 63%, зокрема і завдяки перемозі Дональда Трампа на президентських виборах, якогопублічно та фінансово підтримав Ілон Маск. Мільярдер також обійняв посаду керівника департаменту ефективності (DOGE) у новій адміністрації.

Учора під час промови Трамп підтримав плани Маска із колонізації Марса, але вже ввечері підписав закон, який скасовує пільги для виробників електромобілів. Сам Ілон також виступив після інавгурації, але запам’ятався в основному своїм дивним жестом, який нагадував нацистське вітання.

Оцінки інших брендів, пов’язаних з Ілоном Маском

Brand Finance також оцінив інші бренди, які працюють під керівництвом Маска, включаючи соцмережу X (колишній Twitter), аерокосмічну компанію SpaceX і, вперше, супутниковий інтернет-бізнес Starlink.

  • Вартість бренду X впала на 26% до $498 млн у порівнянні з $673 млн на початку 2024 року (до придбання компанії Ілоном Маском у 2022 році вартість бренду Twitter становила $5,7 млрд). Звісно, основна причина падіння полягає у зміні назви, утім у звіті також згадують втрату користувачів і рекламного доходу.
  • Вартість бренду SpaceX зросла на 11% до $3,8 млрд (однак Brand Finance почала оцінювати компанію на початку 2024 року).
  • Бренд Starlink нині оцінюється у $2,4 млрд і очікується, що сума зростатиме із залученням нових користувачів і підвищенням доходу від щомісячних підписок.
Теги за темою
авто Ілон Маск Tesla
Джерело матеріала
loader
loader