Українці, які через війну залишили країну, часто стикаються зі складнощами при оформленні спадщини. Що робити, якщо ви перебуваєте за кордоном і не можете особисто бути присутніми в Україні, розповіли в Центральному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції
Існує два способи подачі заяви про прийняття спадщини.
- Особисто звернутися до нотаріуса в Україні.
- Надіслати заяву поштою, попередньо засвідчивши підпис у нотаріуса чи консульстві України за кордоном.
Що потрібно зробити за кордоном?
- Звернутися до українського консульства або місцевого нотаріуса для оформлення заяви.
- Засвідчити підпис на заяві у нотаріуса чи консульстві (у випадку іноземного нотаріуса підпис потрібно легалізувати або апостилювати).
- Забезпечити переклад заяви на українську мову з нотаріальним засвідченням (якщо документи оформлювалися іноземною мовою).
- Відправити заяву поштою до нотаріуса в Україні.
Важливо, що строк подачі заяви - лише 6 місяців з моменту смерті спадкодавця.
Після закінчення цього терміну спадкоємець має право отримати свідоцтво про право на спадщину. Цей етап можна здійснити через довірену особу.
Заява не подається, якщо спадкоємець:
- Малолітній, неповнолітній або визнаний недієздатним.
- Проживав разом зі спадкодавцем до його смерті.
Звернення до консульства економить час, адже документи одразу оформлюються українською мовою, що виключає необхідність додаткового перекладу чи легалізації.
Нагадаємо,спадщина залишить вас без субсидії: у ПФУ сказали, в якому разі допомогу вам таки збережуть
Раніше ми розповідали, що залишилась квартира у спадок: коли продавати, щоб уникнути податків та зайвих клопотів
Також, пенсія у спадок: як передати свої заощадження близьким