Стрімке зростання популярності китайських автомобілів в Україні може обернутися серйозними проблемами для їхніх власників у майбутньому.
Про це заявив автомобільний експерт Євген Єрмолов в ефірі Юрія Романенка, де детально проаналізував ризики покупки китайських авто.
"Сьогодні на ринку багато китайських автомобілів, їх продають направо і наліво. Я не кажу, що вони погані, але потрібно пам’ятати уроки минулого", — зазначив експерт, нагадавши про першу хвилю китайських автомобілів, яка прийшла в Україну на початку 2000-х років.
За словами Єрмолова, сучасні покупці стикаються з кількома ключовими ризиками при виборі китайського автомобіля:
Відсутність досвіду експлуатації
"Машини на ринку недавно, і ми не знаємо, як вони поводитимуться через 5-10 років. Якщо у Tesla, наприклад, є історія — ми ці машини знаємо вже 12 років, то китайські моделі з’явилися буквально вчора", — підкреслив експерт.
Проблеми із запчастинами
Особливу тривогу викликає політика китайських виробників щодо запчастин. "Коли китайці знімають модель з виробництва, вони досить швидко припиняють випуск запчастин до неї.
Якщо через 10 років у вас виникне проблема з кузовом, вам просто ніде буде купити крило чи інші деталі", — попередив Єрмолов.
Гарантійне обслуговування
В Україні існує серйозна проблема з офіційними представництвами китайських брендів. "У нас практично немає офіційних дилерів китайських автомобілів. Усі майданчики, які продають ці машини — це підприємці, ТОВ, які купили авто в Китаї та привезли сюди", — пояснив експерт.
За його словами, це створює ризики при гарантійному обслуговуванні: "Якщо у вас виникне серйозна проблема, я сумніваюся, що її вирішуватимуть за свій рахунок. Офіційне дилерство побудоване інакше — дилер відправляє проблему на завод, і якщо машина на гарантії, виробник бере витрати на себе. Дилери ніколи не змінювали двигуни за свої гроші".
Сервісне обслуговування
"Зараз почали з’являтися сервіси, але це переважно у столиці. У регіонах ситуація значно гірша. Виникає питання — де ви будете ремонтувати ці автомобілі?" — зазначив Єрмолов.
Залишкова вартість
Експерт також порушив питання майбутньої вартості китайських автомобілів: "Зараз ви купуєте машину за 25-30 тисяч доларів, але скільки вона коштуватиме через 5 років експлуатації?
Вторинні перепродажі — це теж ваші гроші. Багато покупців не задаються цим питанням, діючи емоційно".
Компоненти та якість складання
Окрему увагу Єрмолов приділив питанню комплектуючих: "Якщо взяти автомобілі Tesla — там встановлені батареї Samsung або LG, гальма Brembo, електрика Bosch, тобто компоненти відомих виробників. З китайськими машинами ми просто не знаємо, скільки прослужать ті чи інші вузли й агрегати".
При цьому експерт визнав, що китайські автомобілі значно покращилися порівняно з початком 2000-х років, а їхньою головною перевагою залишається низька вартість.
"Низька ціна завжди багато переважує у нашому регіоні. Але покупцям варто знати про можливі ризики", - підсумував Єрмолов.
Експерт порекомендував потенційним покупцям ретельно зважувати всі за і проти, враховуючи не лише привабливу ціну, але й довгострокові перспективи володіння автомобілем.
Також стало відомо, акції азійських автовиробників обвалилися через заяви Трампа про мита.