В Естонії допустили, що судноплавним компаніям, можливо, доведеться платити за користування Балтійським морем, щоб покрити високі витрати на захист підводних кабелів,.
За словами Певкура, крім патрулювання, країни розглядають й інші заходи щодо захисту кабелів, включно зі встановленням датчиків для виявлення якорів, які протягують морським дном, або облашуванням оболонок чи стін навколо кабелів.
Але все це коштуватиме недешево, і незалежно від того, хто буде за це платити – країни або кабельні оператори, – споживачі можуть зрештою залишитися в програші за рахунок підвищення податків або вартості комунальних послуг, додав він.
Естонський міністр зазначив, що іншою опцією є стягнення податку з суден, що проходять через Балтійське море.
"Припустимо, коли ви їдете в аеропорт, у вас є збір за посадку, є збір аеропорту, і це оплачується в квитку.
Тож в один момент, можливо, ми побачимо, що під час проходження через данські протоки компанії платитимуть за це, тому що це, по суті, страховий збір за пошкодження кабелів", – сказав Певкур.
Він додав, що на столі є різні варіанти, і що країнам доведеться знайти спільне рішення.
Коментуючи останній інцидент з пошкодженням оптоволоконного кабелю між Латвією та Швецією, Певкур сказав, що, хоча офіційні розслідування тривають, серія інцидентів вказує на скоординовані дії кораблів, які є частиною "тіньового флоту" Росії.
Як відомо, шведська прокуратура в неділю 26 січня ввечері оголосила про початок розслідування щодо можливої диверсії після пошкодження підводного оптоволоконного кабелю, що з'єднує Латвію зі шведським островом Готланд.
У центрі уваги розслідування опинився балкер Vezhen, який пройшов повз оптоволоконний кабель о 00:45 за Гринвічем у неділю, 26 січня.
Шведська прокуратура видала ордер на затримання судна в Балтійському морі.
У понеділок, 27 січня, представники шведської влади піднялися на борт арештованого судна.