40% річних: експерт пояснив, чому в Україні неможливо купити нове авто в кредит
40% річних: експерт пояснив, чому в Україні неможливо купити нове авто в кредит

40% річних: експерт пояснив, чому в Україні неможливо купити нове авто в кредит

Високі відсоткові ставки та короткі терміни кредитування роблять покупку нового автомобіля в Україні практично недоступною для більшості громадян. Про це розповів автомобільний експерт Євген Єрмолов в ефірі у Юрія Романенка 29 січня 2025 року.

"Зараз ставки за автокредитами досягають 40% річних, а терміни обмежені трьома роками. Це нереальні умови для покупців", - зазначає експерт, підкреслюючи критичний вплив такої ситуації на автомобільний ринок країни.

Для порівняння, в європейських країнах близько 70% нових автомобілів купується в кредит або лізинг, що суттєво стимулює продажі та розвиток автомобільного ринку. В Україні ж через несприятливі умови кредитування більшість покупців змушені або відкладати покупку, або звертатися до ринку вживаних автомобілів.

"Ринок чітко розділився на два основних сегменти. Перший - це доступні автомобілі вартістю до 10-15 тисяч доларів, які часто використовуються як таксі або для комерційних перевезень. Другий сегмент - це преміальні нові автомобілі вартістю від 100 тисяч доларів", - пояснює Єрмолов.

Автосалон в Україні
Автосалон в Україні

Експерт згадує, що ситуація з автокредитуванням в Україні не завжди була такою складною. "За Ющенка було особливо потужне кредитування. Я пам'ятаю, можна було купити машину з нульовим внеском. Приходиш, кажеш: 'Можна купити з нульовим внеском?' Вони відповідають: 'Так'. Кажеш: 'І на максимальні 7 років?' Відповідають: 'Так, взагалі без проблем. Залиште паспорт і розкажіть, де працюєте'. І поки доїжджаєш до офісу, вони вже дзвонять - кредит схвалено", - розповідає експерт.

Однак криза з валютними кредитами, що настала за цим періодом, призвела до значного посилення умов кредитування. Сьогодні це відображається на всьому автомобільному ринку України. За словами експерта, єдиний автовиробник, що залишився в країні - завод "Єврокар" - міг би суттєво наростити виробництво за умови доступного кредитування.

"Як тільки український ринок піде вгору і з'явиться нормальне кредитування, я впевнений, що "Єврокар" зможе швидко наростити виробництво. У них є потужності, є експертиза", - зазначає Єрмолов.

Складна ситуація з кредитуванням також впливає на структуру імпорту автомобілів. Після зниження митних зборів у 2015 році український ринок став активно наповнюватися вживаними автомобілями з Європи. "Ті, хто накопичував гроші на автомобіль, на першу покупку чи якийсь вживаний автомобіль, вони не мають мотивації купувати за 20 000 доларів новий автомобіль, коли можна знайти вживаний імпортний", - пояснює експерт.

На думку Єрмолова, для оздоровлення ситуації на автомобільному ринку України необхідне не тільки зниження кредитних ставок, а й комплексний підхід до розвитку галузі. "Автомобілебудування - це складна продукція, яка тягне за собою десятки галузей: хімічну, освітню, мікроелектроніку. Все це потребує системного підходу та довгострокового планування", - підкреслює експерт.

На сьогоднішній день високі відсоткові ставки за кредитами залишаються одним із головних факторів, що гальмують розвиток автомобільного ринку України та перешкоджають оновленню автопарку країни. Це, своєю чергою, впливає на безпеку дорожнього руху та екологічну ситуацію в містах.

Раніше в Україні кардинально змінили правила продажу авто: що потрібно знати водіям.

Джерело матеріала
loader