Про це в інтервʼю Укрінформу сказав міністр інфраструктури Естонії Владімір Свєт.
“Це ще один виклик для України, тому що зміна ширини колії вимагала б десятки мільярдів євро. Це нереально. Я думаю, що нам доведеться разом подумати, як зробити цей процес ефективним, як підтримувати техніку і захистити залізницю від використання потенційним противником”, – зазначив він.
Свєт додав, щоЕстонія також має проблему з різними коліями і використовує шляхи російського стандарту 1520 мм, паралельно будуючи сучасну Rail Baltica від Таллінна до Польщі.
Міністр інфраструктури пояснив, що насправді країни Балтії та Фінляндія не змінюють ширину колії, а радше будуть нові шляхи за європейськими стандартами та думають, як не допустити використання залізниці ворогом.
Естонський урядовець позитивно відзначив приєднання України до Транс'європейської транспортної мережі TEN-T і зауважив, що з її допомогою країни Балтії зʼєднають залізничне сполучення з України та країн Балтії.
Як повідомляв Укрінформ, у грудні 2024 року Кабінет міністрів ухвалив постанову про оновлену Національну транспортну стратегію на період до 2030 року. Одним із ключових завдань є інтеграція національної транспортної мережі до TEN-T.
Найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 англійських фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).
В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше - СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.