Українцям розповіли, які новації у додатку та на порталі Дія запровадять у 2025 році та як ними користуватися.
Як передає "Хвиля", про це повідомив віцепрем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у колонці для РБК-Україна.
За його словами, наразі Дії вже 5 років, і вона налічує 22 млн українців, 28 документів, понад 40 сервісів у додатку та понад 130 послуг на порталі. При цьому у 2025 році плануються нові послуги.
Інтеграція ШІ
Федоров зазначив, що тотальна інтеграція штучного інтелекту в усі проєкти – одне із завдань команди на цей рік. І Дія не є винятком.
"Зараз нам потрібно думати, як стати найшвидшою і найзручнішою країною у світі, порівнювати себе з топовими державами та бізнесами. І штучний інтелект допоможе нам досягти цих цілей. Один із кейсів, про який вже можу розповісти, – AI-чатбот Наталка. Він оптимізував комунікацію з потенційними партнерами, які хочуть інтегрувати сервіси Дії", – розповів він.
Завдяки штучному інтелекту, за словами Федорова, чатбот Наталка бере на себе всі базові запити щодо інтеграції Дії, допомагає обрати відповідний сценарій інтеграції. А коли партнер уже визначається зі сценарієм – комунікацію підхоплює реальна людина.
"Це один із реальних кейсів використання ШІ в Мінцифрі. ШІ-чатбот Наталка працює три місяці, за цей час опрацював понад 1 400 запитів у чаті", – підкреслив він.
Крім того, досліджуються можливості використання ШІ-помічника у Дії. Наприклад, щоб українці могли звернутися до нього, якщо виникають певні проблеми при взаємодії з державою. Для того, щоб ним скористатися, потрібно просто потрясти телефон і залишити свій фідбек.
"По суті, це інструмент прямої демократії в дії з використанням штучного інтелекту, завдяки якому, наприклад, президент чи міністр матиме прямий зв’язок із громадянами", – пояснив міністр.
Сервіси для водіїв
Федоров також анонсував амбітні плани в роботі з Міністерством внутрішніх справ. Він зазначив, що це буде справжня революція в послугах для водіїв і цифрова реформа ГСЦ. У Дії вже доступні найактуальніші сервіси – від шерінгу авто до сплати штрафів.
Також планується цифровізувати 90% послуг для водіїв протягом цього року. Зокрема, розширити можливості:
- перереєстрації авто;
- додати можливість змінити техпаспорт;
- внести зміни щодо зберігання номерних знаків;
- зареєструвати авто після розмитнення тощо.
еКонсул
"Зараз близько 7,9 млн українців перебувають за кордоном, і наша мета – спростити їхню взаємодію з державою. Тому разом із МЗС працюємо над цифровізацією консульських послуг, щоб українці могли користуватися найнеобхіднішими державними сервісами у Дії", – пише міністр.
Наприклад, у Дії можна буде замовити закордонний паспорт або ID-картку, водійське посвідчення, картку платника податків. Потім одразу ж отримати документи за місцем перебування, а не їхати за ними в Україну. Або ж можна буде в кілька кліків скористатися комплексною послугою з реєстрації народження дитини за кордоном.
"Тому дбаємо про те, щоб наші люди за кордоном не втрачали зв’язку з рідною країною і користувалися українським сервісом", – зазначив міністр.
еНотаріат
Разом із Мін’юстом і Нотаріальною палатою йде робота над цифровізацією нотаріату. У розробці – електронна система, яка інтегрує всі нотаріальні процеси в єдину цифрову платформу. Таким чином, еНотаріат прискорить і спростить нотаріальні процедури, що дозволить українцям і нотаріусам взаємодіяти ефективніше.
"Більше 200 нотаріусів протестували оновлений Реєстр довіреностей та Електронний реєстр нотаріальних дій. Пілотний проєкт, над яким працюємо, – нотаріальні послуги через відеозв’язок із нотаріусом у Дії. А після цього плануємо розширити перелік послуг, зокрема, додати шлюбний договір, договори дарування, купівлі-продажу тощо", – розповів Федоров.
Розвиток Дія.Картки
Минулого року запустили Дія.Карту в Дії, щоб українці не відкривали окремі картки для виплат від держави, а користувалися однією. Це зручно як для банків, так і для партнерів. Виплати на Дія.Карту вже отримують за двома послугами – еКнига і Ветеранський спорт.
У планах – перевести виплати єПідтримки на Дія.Карту, а також додати більше державних виплат.
Зміна прізвища
Федоров також анонсував реалізацію комплексної послуги переоформлення документів при зміні прізвища.
"Зазвичай після одруження, розлучення чи інших обставин потрібно переоформити безліч документів. Ми працюємо над тим, щоб українці могли змінювати документи у кілька кліків у Дії", – пояснив він.
Цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю
Ще одне оновлення – сервіси, пов’язані зі смертю родичів. "Це складний, але необхідний сервіс. Ми працюємо над комплексом послуг, щоб люди не витрачали час у чергах у важкі моменти життя", – підкреслив міністр.
На першому етапі заплановано:
- отримання лікарського свідоцтва про смерть;
- державна реєстрація смерті;
- передача даних у реєстри;
- оформлення допомоги на поховання.
Раніше Федоров анонсував запуск голосового AI-помічника у Дії.