Нові викиди мазуту, що витекли внаслідок аварії двох танкерів РФ, зафіксували в 14 місцях у Чорному морі. Про це повідомляють Крим. Реалїї.
Поки що це точкові викиди, хоча й великі за обсягом, але незабаром ці ділянки стануть більшими: з початком потеплення і прогрівання морської води підніметься мазут, який за холодної погоди ліг на дно. Прогнози екологів невтішні: кількість мазуту у Криму може стати такою, яка спостерігається у Краснодарському краї Росії - там забруднені десятки кілометрів берегової лінії та величезна акваторія.
Нині тільки у Криму загалом зібрано 713 тонн забрудненого піску та ґрунту, очищено 213 кілометрів узбережжя. У Севастополі зібрано та вивезено 665 тонн забруднень - це видно з повідомлень окупаційної влади, але залишилася величезна неприбрана територія і повністю забруднена акваторія. Крім того, здебільшого берегову лінію прибирають волонтери.
На двох танкерах, які зазнали аварії, було понад 8 тисяч тонн мазуту, але Морська рятувальна служба Росії заявила, що внаслідок аварії танкерів у Керченській протоці 15 грудня в Чорне море витекло 2,4 тисячі тонн нафтопродуктів, що не може відповідати реаліям: адже інформації про те, що з аварійних танкерів викачали мазут, не було.
У Мінекології України після аварії танкерів заявили, що розлив мазуту призведе до загибелі планктону, отруєння риб, морських птахів та інших живих організмів, забруднення донних відкладень і прибережних зон, що є середовищем проживання морської флори і фауни та порушення харчових ланцюгів, що призведе до довгострокових змін у біорозмаїтті регіону. Вже загинуло близько ста азовських дельфінів та тисячі птахів. Мазут дійшов навіть до одеських пляжів.
У відомстві підрахували, що збитки екосистемі Чорного моря від катастрофи склали понад 14 млрд доларів.
Нагадаємо, російські танкери, які зазнали аварії у Керченській протоці вранці, 15 грудня, спричинили найбільшу екологічну катастрофу у акваторії Азово-Чорноморського регіону за останні роки. На неї відреагували у Грінпіс.
“Будь-який розлив нафти або нафтопродуктів у цих водах може мати серйозні наслідки. Розлив швидше за все буде визначений переважаючим вітром і течіями, які зараз рухаються на північний схід, і за нинішніх погодних умов його буде надзвичайно важко локалізувати. Якщо забруднення винесе на берег, це призведе до забруднення берегової лінії, яке буде надзвичайно важко очистити. Вплив на довкілля залежатиме від типу розлитої нафти. Важкі залишкові нафтопродукти як мазут, як правило, спричиняють більш помітний вплив у тому числі на морську фауну”, – сказав доктор Пол Джонстон, керівник дослідницьких лабораторій "Грінпіс" на базі Університету Ексетера у Великобританії.
Цей регіон вже страждав від суворих погодних умов, що призвели до витоку 1,2 тис. тонн мазуту з одного російського танкера у 2007 році біля півострову Тузла. Це призвело до серйозної шкоди, яка спостерігалася навіть за рік після аварії.
Як повідомляли зарубіжні та російські джерела, разом обидва танкери перевозили близько понад 8 тонн низькосортного нафтопродукту.