Морські контейнерні перевезення України «захопили» харчі та агропродукція
Морські контейнерні перевезення України «захопили» харчі та агропродукція

Морські контейнерні перевезення України «захопили» харчі та агропродукція

Контейнерний трафік через порти України 2024 року збільшився майже вдвічі. А в лютому 2025 року, вперше з початку війни, в порт Одеси зайшло судно третього контейнерного перевізника з так званої Великої трійки.

Про це в інтерв’ю LIGA.net розповів президент Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) Віктор Берестенко.

Він зазначив, що сумарна частка швейцарської MSC, данської Maersk та французької CMA CGM в певні роки сягала половини глобального ринку контейнерних перевезень, відповідно — до чверті всього світового товарообігу. Відновлення рейсів цими компаніями до України фактично означає повернення країни у глобальну морську торгівлю.

«Щодо структури вантажопотоку в експортному напрямку — це суто зернові та продукти агропереробки. Наприклад, значну частку рефрижераторних перевезень займає компанія МХП. Вона відправляє на зовнішні ринки заморожену курятину в рефрижераторних контейнерах.

А ще, наприклад, в Україні є виробництво натуральних фруктово-ягідних солодощів під брендом Bob Snail. Ця продукція експортується до Сполучених Штатів Америки. В моїй практиці був випадок, коли підприємство з Кропивницького відправляло контейнер із замороженими тістечками до Нью-Йорку. Звісно, тут не йдеться про великі обсяги», — розповів Віктор Берестенко.

За його словами, імпортний вантажопотік значною мірою формують порожні контейнери, призначені для того, щоб вивезти експортну продукцію.

«Але потроху повертаються великі імпортери, такі як «Епіцентр», Metro Cash & Carry. Вони намагаються повернути свої морські вантажопотоки. Адже значна частина імпортних товарів потрапляла на полиці цих мереж через порти. Зараз, як і раніше, імпортний вантажопотік створюють товари, які не виробляються в Україні, зокрема продукти харчування: рис, арахіс, цитрусові, банани», — уточнив фахівець. 

І додав, що постачальники преміальних товарів поки неохоче ризикують завозити свою продукцію через українські порти. Хоча потроху з’являються серед вантажів одяг і взуття.

Щодо транзитного контейнеропотоку, то він майже повністю припинився після 2014 року. Адже значну його частину складали відправлення з та до росії, а також білорусі.

Джерело матеріала
loader