Microsoft випустила ШІ Muse для генерування елементів ігор — «До біса це лайно», кажуть розробники
Microsoft випустила ШІ Muse для генерування елементів ігор — «До біса це лайно», кажуть розробники

Microsoft випустила ШІ Muse для генерування елементів ігор — «До біса це лайно», кажуть розробники

Фрагмент презентації ШІ Muse / Microsoft
Microsoft випустила ШІ Muse для генерування елементів ігор — «До біса це лайно», кажуть розробники - Фото 1

«Невидима рука» Microsoft представила генеративну модель ШІ Muse для розробки ігор. Розробники не надто зраділи цьому, але багато хто побоюється виступити проти.

Модель Muse охоплює величезну частину геймдеву: створення персонажів, локацій, сюжетів і музики. Microsoft разом з британською студією Ninja Theory використовували гру Bleeding Edge (2020) для тестувань. Отже, ШІ навчається з наявних даних і може, наприклад, підбирати музику залежно від того, що відбувається на екрані. Модель розуміє фізику та 3D-середовище всередині гри. Вона прогнозує, як гравці будуть реагувати на ситуації в грі, щоб створювати більш реалістичні сценарії.

Вихідна роздільна здатність моделі надзвичайно мала (10FPS), але це лише початок. Поки що Muse генерує геймплей у роздільній здатності 300 × 180 пікселів, хоча результат далекий від стандарту 1080p.

Muse націлена і на ремастери з перевиданнями, яких останнім часом все більше і більше: Warcraft II, Days Gone Remastered, The Last of Us Part II, The Sims тощо. Модель може вивчати ігри зі свого великого каталогу класичних ігор для оптимізації на сучасному обладнанні.

«Уявіть, що в улюблені ігри, втрачені часом і прогресом апаратного забезпечення, одного разу можна буде грати на будь-якому екрані за допомогою Xbox, є захопливою можливістю для нас», — каже Фатіма Кардар, корпоративна віцепрезидентка Microsoft з ігрового штучного інтелекту.

Microsoft опитали 27 розробників ігор у всьому світі, але реакцію онлайн-спільноти можна описати словами засновника студії розробки The Outsiders  Девіда Голдфарба: «До біса це лайно». Він каже, що генеративний ШІ в геймдеві не стане корисним, бо, крім капітального зменшення витрат, знеціниться робота розробників і художників ігор.

Спецпроєкти

«Основна проблема полягає в тому, що ми втрачаємо майстерність», — каже Гольдфарб. «Коли ми покладаємося на ці речі, ми неявно розширюємо можливості класу людей, які володіють цими інструментами, а їм наплювати на те, як вони змінюють наше життя».

На тлі новин про запуск Muse варто згадати, що ігрова індустрія зазнає масштабного скорочення. У 2023 році, за неофіційними даними, в індустрії відеоігор скоротили понад 10 000 робочих місць. У 2024 році тенденція лише закріпилася, і немає причин думати, що вона зміниться зараз. Тому деякі розробники не висловлюють свою думку про Muse відкрито, оскільки побоюються, що втратять свої «хиткі» робочі місця.

«Це класична проблема, коли Xbox втрачає талановитих співробітників, але вони так багато інвестували в генеративний штучний інтелект, що не бачать лісу за деревами. Вони не розуміють, що ніхто цього не захоче. Їм байдуже, що ніхто цього не захоче… внутрішні обговорення таких речей проходять тихо, оскільки ВСІ бояться висловлюватися проти цього і втратити свої робочі місця через неспокійні часи в нашій індустрії», — сказав анонімний розробник ігор категорії AAA, якому заборонили публічно говорити про Muse.

Інший анонімний розробник обурився, що відкрито не може виступити проти Muse. Серед творців ігор ширяться думки, що подібні заяви негативно вплинуть на шанси отримати фінансування або його значно зменшать. Розробники та художники, які починають у невеликих студіях, ризикують ще більше — з маленьким досвідом роботи тягатися проти ШІ від корпорації це як бігти з закритими очима. Зі свого боку Microsoft вважає, що модель стане корисною у певних аспектах розробки ігор, як-от створення початкові версії гри, щоб відпрацювати ідеї та сформувати остаточне бачення.

Джерело: Wired

Microsoft випустила ШІ Muse для генерування елементів ігор — «До біса це лайно», кажуть розробники - Фото 2
Джерело матеріала
loader
loader