Нацрада розробила рекомендації щодо гендерних стереотипів та чутливого контенту для дітей
Нацрада розробила рекомендації щодо гендерних стереотипів та чутливого контенту для дітей

Нацрада розробила рекомендації щодо гендерних стереотипів та чутливого контенту для дітей

Регулятор та експерти закликали медіа використовувати їх у своїй роботі.

Регулятор закликав медіа не використовувати гендерні стереотипи у матеріалах про дітей та відповідально ставитись до чутливого контенту. Про це йшлось 4 березня під час презентації Рекомендації щодо гендерно чутливого підходу в медіа для дитячої аудиторії були підготовлені Національною радою у співпраці з громадянським суспільством та представниками медіа.

«Ми маємо зробити медіаресурси безпечними», - сказала голова Нацради Ольга Герасим’юк і закликала обмежити читання анонімних телеграм каналів для дитячої аудиторії.

Ліза Кузьменко, голова ГО «Жінки в медіа», членкиня Комісії з журналістської етики, звернула увагу, що Чутливих для дитячої аудиторії матеріалів належать нецензурна лексика, сцени насильства, сексуальні сцени, сексуальне насильство, булінг, приниження людської гідності. Вона додала, що медіа варто уникати гендерних стереотипів. Наприклад, про те, що хлопчики обирають синій колір, а дівчата рожевий, хлопці займаються спортом – дівчата творчістю, хлопчики не повинні плакати, дівчатам подобаються принцеси, хлопчикам космічні кораблі та машини.

Медіапсихологиня Любов Найдьонова вважає, що повністю здолати стереотипи не можливо, але при цьому варто долати наслідки посттоталітарного впливу, які проявляються у гендерних питаннях: «Бо історично українцям притаманне рівноправність чоловіків та жінок».

За її словами, зараз найбільше негативних  емоцій (і розпач, і гнів) у дітей та підлітків викликають теми корупції та несправедливості у ставленні до військових. Любов вважає, що діти споглядаючи травмуючу подію у медіа можуть отримати стресові розлади як від самої травматичної події

«У 40% підлітків висвітленя війни формує більш песимистичне ставленя до майбутнього», - додала вона.

Також прихологиня закликала у матеріалах щодо чутливих для дітей тем надавати телефони підтримки, куди б вони могли звернутися.

Текст рекомендацій незабаром буде оприлюднений на сайті медіарегулятора.

Із набуттям чинності закону «Про медіа» посилюється й відповідальність медіа за подання інформації, яка може завдати шкоди дітям. У законі є стаття 42, яка стосується захисту дітей.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader