/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F21a831695da3394f26aec4e2781d31da.jpg)
Потрібна фольга і відпрацьований акумулятор: знайдено новий спосіб отримання палива
За словами дослідників, нова технологія допомагає вирішити проблему утилізації старих батарей, які містять шкідливі для природи речовини.
Дослідники з Віденського технічного університету в Австрії розробили нанокаталізатор на основі відпрацьованих батарейок і залишків алюмінієвої фольги, що перетворює вуглекислий газ (CO₂) на метан. Про це йдеться на сайті університету.
Відходи акумуляторів являють собою серйозну екологічну проблему. Вони містять речовини, шкідливі для здоров'я людини і природи. При цьому в них містяться цінні матеріали, такі як нікель, необхідний для виробництва нових батарей.
"Неправильна утилізація може призвести до витоків хімікатів, пожеж і забруднення", — зазначив професор Гюнтер Руппрехтер з Інституту хімії матеріалів Технічного університету Відня.
Зважаючи на це, вчені розробили метод, який дає змогу витягувати нікель із відпрацьованих нікель-метал-гідридних батарей. Ба більше, з цих відходів батарей і використаної алюмінієвої фольги вони виготовили нанокаталізатор, який перетворює CO2 на метан. Таким чином технологія дає змогу не тільки скоротити відходи, а й отримати екологічно чисте паливо.
Команда витягла нікель з використаних Ni-MH-акумуляторів і відновила глінозем з використаної алюмінієвої фольги. Потім ці матеріали були перетворені на високопродуктивний нанокаталізатор екологічно безпечним способом — з використанням методів зеленої хімії. Процес не вимагає ні високого тиску, ні високих температур.
"Наш нанокаталізатор складається на 92-96% з оксиду алюмінію і на 4-8% з нікелю, що є оптимальним для перетворення парникового газу CO2 разом із воднем на метан", — пояснив професор Руппрехтер.
Важливо Китай буде не потрібен: у ЄС придумали, як отримувати цінний матеріал для батарейУ пресрелізі підкреслюється, що в ЄС відпрацьовані акумулятори та брухт від виробництва акумуляторів можуть забезпечити близько 16% необхідного нікелю до 2030 року, що достатньо для оснащення від 1,3 до 2,4 мільйона електромобілів на рік.
Незважаючи на цей потенціал, потужності з переробки в ЄС і Великій Британії становлять лише близько однієї десятої від того, що буде потрібно до 2030 року. Тому необхідні інвестиції в інфраструктуру переробки.
"Переробка — важливий крок, але ще більшого ефекту можна домогтися, переробляючи нікель у каталізатори, здатні виробляти паливо", — підсумував доктор Кайсар Макбул.
Нагадаємо, дослідники з Університету Країни Басків створили гібридний літій-іонний суперконденсатор для зберігання енергії з використанням вуглецю з відходів сосни променистої.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F940e61e7b5e6cb5c724cff8a8c2f9ce2.jpg)
5 гаджетів, які дійсно здатні врятувати життя людини
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2F22d37d3a2d6cc41ca625991b2f30c0ad.jpg)
Крутіше Нутелли: рецепт шоколадної пасти з трьох інгредієнтів за 5 хвилин
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F2df1ac1925a196789b86ad7dbf75d68c.jpg)
У Канаді зі звичайної багатоповерхівки зробили сонячну електростанцію: вона зробила рекорд
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F4a3bdceea3d17a560185363188a451cf.jpg)
"Невичерпне" джерело енергії у США закопали на глибину 1,6 км: навіщо так вчинили
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5e4c6cbd6e3bcc6fb96b202385a112e1.png)
Огляд Dying Light: The Beast. Паркур, зомбі і розчарування
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fee51a10358d72f9f957ab2db38363f09.jpg)
Вигідне "полювання" на продукти: які магазини в Чехії найдешевші
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fb78cd92a82925d39ef92053d565eb7bb.jpg)