Аграрії вимагають відновити пільги на залізничні перевезення з прифронтових станцій
Аграрії вимагають відновити пільги на залізничні перевезення з прифронтових станцій

Аграрії вимагають відновити пільги на залізничні перевезення з прифронтових станцій

АТ «Укрзалізниця» неправомірно скасувала 30% знижки на перевезення агропродукції з прифронтових територій до українських портів.

Про це говориться у зверненні Всеукраїнської аграрної ради (ВАР) до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, віцепрем’єр-міністра з відновлення України — міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля.

ВАР наголошує, що 20 березня 2025 року «Укрзалізниця» припинила надання знижки, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій №376 від 28.02.2025 року, яким затверджено оновлений перелік територій бойових дій. При цьому «Укрзалізниця» вважає, що через скасування попереднього наказу Міністерства з питань реінтеграції втратили чинність і підстави для надання пільгового тарифу.

Однак, як підкреслюється у зверненні, ця позиція «Укрзалізниці» є юридично необґрунтованою. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2024 року №129 і розпорядження від 30 квітня 2024 року №380-р, що передбачають компенсацію втрат підприємства через надання знижки, залишаються чинними. Саме на їх основі «Укрзалізниці» було дозволено залишити собі частину прибутку за 2023 рік.

«Оскільки жоден із цих актів Кабінету Міністрів України не втратив чинності, вони є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами на всій території України», — зазначають у ВАР.

Крім того, у вказаних урядових документах не має посилань на дату наказу, яким визначається перелік територій бойових дій, його і не може бути, оскільки цей наказ постійно оновлюється через зміну переліку таких територій.

«Вказані вище акти Кабінету Міністрів України містять посилання лише на відповідний перелік територій і не вказують реквізити конкретного наказу, яким визначається такий перелік, а тому новий наказ Міністерства розвитку громад та територій має застосовуватися АТ «Укрзалізниця» під час надання відповідної знижки», — пояснюється у зверненні.

У ВАР вважають, що підхід «Укрзалізниці» до застосування положень законодавства є не лише безвідповідальним до аграріїв, що ведуть свою діяльність у надскладних умовах та ризикують життям, продовжуючи працювати, а і вкрай юридично безпідставним.

Об'єднання вимагає від керівництва уряду та профільних міністерств забезпечити виконання чинного законодавства щодо надання знижки у розмірі 30% до встановлених тарифів на експортні перевезення сільськогосподарської продукції з прифронтових територій.

«Вимагаємо негайно втрутитися в ситуацію та забезпечити безумовне виконання АТ «Укрзалізниця» вимог вказаних актів Кабінету Міністрів України щодо надання знижки на перевезення аграрної продукції з прифронтових територій до українських портів», — наголошують у ВАР.

Джерело матеріала
loader