Якщо Укрзалізниця не модернізується, агробізнес переорієнтує свою логістику
Якщо Укрзалізниця не модернізується, агробізнес переорієнтує свою логістику

Якщо Укрзалізниця не модернізується, агробізнес переорієнтує свою логістику

Українські аграрії розвиватимуть альтернативні варіанти перевезення продукції, якщо «Укрзалізниця» не зможе покращити ефективність найближчим часом.

Таку думку висловив генеральний директор «Українського клубу аграрного бізнесу» (УКАБ) Олег Хоменко, повідомляє пресслужба асоціації. 

За його словами, хоча 2024 рік став лояльнішим для агробізнесу з погляду ціноутворення та продажів, однак співпраця українських аграріїв з «Укрзалізницею» досі залишає бажати кращого. Якщо у 2022-2023 роках, незважаючи на підвищення тарифів і значні часові логістичні витрати, агросектор не мав суттєвого вибору в питаннях перевезень, то наразі є певні зміни. 

«Окупація 20% територій призвела до скорочення виробництва сільськогосподарської продукції, тож навіть у найкращі врожайні роки обсяг перевезень не перевищить 65 млн т агропродукції. УЗ необхідно враховувати таке зменшення потенційного попиту на свої послуги з боку агросектору. Але натомість планується збільшення тарифів за відсутності покращення ефективності», — зазначив Олег Хоменко. 

Серед головних проблем УЗ він назвав такі:

  1. Низька швидкість перевезень. Сільськогосподарська продукція із умовного елеватора в Чернігівській області до умовного порту в Одеській області, за розрахунками «Укрзалізниці», рухається з середньою швидкістю 50 км на день. Тобто термін доставки — 10-11 днів, за які доводиться платити.
  2. Відсутність належного GPS-трекінгу для відстеження вагонів.
  3. Дотування пасажирських перевезень за рахунок вантажних і спроби компенсувати збитки шляхом підвищення тарифів.
  4. Низький рівень залученості сучасних технологій.

Основна причина проблем — монопольне становище «Укрзалізниці», вважає фахівець. Відсутність конкуренції дозволяє компанії диктувати умови. Покращити ситуацію могло б розділення «Укрзалізниці» на три окремі напрями: пасажирські перевезення, інфраструктура та вантажні перевезення.

«Крім цього, УЗ потрібно розвивати штучний інтелект на залізниці та ідентифікацію руху своїх вагонів. Коли буде діджиталізація та накопичення великої кількості даних щодо перевезень, то аналітики досить швидко виявлять велику кількість вузьких місць, над якими потрібно працювати «Укрзалізниці», щоб без підвищення тарифів підвищити свою ефективність. Втім, якщо модернізація не відбудеться, агробізнес швидко адаптується самостійно. Вже зараз аграрії володіють і користуються сотнями власних вагонів, і якщо УЗ продовжить підвищувати тарифи без покращення якості послуг, вони змушені будуть переорієнтуватися на автомобільну логістику, забезпечуючи незалежність свого бізнесу», — вважає Олег Хоменко.

Джерело матеріала
loader
loader