Чому на весні радять проводити діагностику ходової?
Традиційно саме навесні прийнято проводити діагностику авто. Чому саме так, а не перед холодами чи перед літньою спекою? Справа відразу в комплексі причин. Про них сьогодні і поговоримо.
Зимові умови є справжнім випробуванням для автомобільної підвіски та гальмівної системи. Сніг, лід, реагенти і низькі температури можуть прискорювати зношення окремих компонентів, що може призвести до серйозних несправностей. Давайте розглянемо основні фактори, які негативно впливають на стан автомобіля в зимовий період.
Корозія від реагентів
Взимку на дорогах активно використовуються хімічні реагенти для боротьби з ожеледицею. Однак вони не лише розтоплюють лід, а й агресивно впливають на гальмівні механізми. Солі та інші реагенти спричиняють корозію гальмівних дисків, супортів і старіння гальмівних шлангів. Якщо не проводити регулярне очищення та технічне обслуговування, це може призвести до зниження ефективності гальмування або навіть відмови гальм. А також викликає биття гальм, скрипи при їх роботі та передчасне зношування як колодок, так і гальмівних дисків.
Пошкодження гумових елементів
Під час руху по засніжених дорогах шматки льоду та снігу можуть вилітати з-під коліс автомобіля і вдарятися об ходову частину. Крім того, від холодів гума пильників стає більш крихкою, що може викликати появу тріщин.
Захисні елементи автомобіля, виготовлені з гуми, втрачають свою еластичність на морозі. Через це деталі з мікротріщинами починають швидше руйнуватися. Це стосується сайлентблоків, пильників, втулок стабілізатора та інших елементів підвіски. Навесні, коли температура підвищується, наслідки зимової експлуатації стають помітнішими, і автомобіль може потребувати серйозного ремонту.
Амортизатори не люблять холод
Зимові дороги нерідко покриті сніговими пагорбами і шаром льоду. А часті перепади температури від плюсової до мінусової викликають пришвидшене руйнування асфальтового покриття. Тому підвіска автомобіля піддається частим ударам, які можуть пошкодити амортизатори та інші деталі підвіски. Адже олива в середині амортизаторів на холоді загустіває та при навантаженнях може вивести з ладу ущільнення амортизатора при сильних ударах. Важливо перевіряти стан амортизаторів після зимового періоду на підтікання оливи.
Тепло і швидкість
Навесні, коли дорожні умови покращуються, зростає середня швидкість руху. Це дозволяє водієві краще відчути всі недоліки роботи підвіски, які накопичилися за зиму. Стук, вібрація, нерівномірний знос шин – усе це може свідчити про необхідність діагностики та ремонту підвіски. Тому не варто чекати прояви симптомів поломки підвіски. На початку весни краще відвідати сервіс і переконатись в справності підвіски, щоб забезпечити безпечну та комфортну експлуатацію у весняно-літній сезон.
Експертна порада від «Автодім Атлант»
Весняна діагностика ходової частини важлива, адже в сучасному авто вона є невідʼємною складовою не тільки комфорту, але й ефективності роботи систем безпеки. Щоб вчасно виявити зношені вузли та деталі ходової частини, рекомендуємо проходити діагностику не на око, а на лінії інструментального контролю. Це дозволить уникнути непередбачених поломок і забезпечити комфортну та безпечну їзду.
На рухомих платформах можна швидко визначити зношені шарові опори, сайлентблоки та втулки стабілізатора. Тормозний стенд дозволяє перевірити рівномірність і ефективність роботи гальмівних механізмів, що особливо важливо для безпеки. Після переходу на літні шини також не буде зайвим перевірити кути встановлення коліс. Це зможе максимально гарантувати правильну експлуатацію шин. Не відкладайте діагностику, адже своєчасне технічне обслуговування збереже ваш автомобіль у відмінному стані і забезпечить вашу безпеку!

