​Росія збільшує обсяги перевезення нафти за допомогою «тіньового флоту», незважаючи на санкції Заходу
​Росія збільшує обсяги перевезення нафти за допомогою «тіньового флоту», незважаючи на санкції Заходу

​Росія збільшує обсяги перевезення нафти за допомогою «тіньового флоту», незважаючи на санкції Заходу

Росія нарощує обсяги перевезення нафти «тіньовим флотом», які в березні зросли всупереч санкціям США та інших країн.

Про це пише Андрій Клименко, голова Інституту стратегічних чорноморських досліджень (Україна).

Він вважає, що західні аналітики, поспішаючи відзвітувати про успішність санкцій, навіть занижують сам розмір цього флоту.

«Західні аналітики зафіксували, що «в лютому 2025 року російську сиру нафту та нафтопродукти експортували 356 суден».

А ми зафіксували і відстежили маршрути… 478 танкерів», - написав Клименко.

При цьому він погоджується з оцінкою західних аналітиків, що за лютий російські перевезення «тіньовим флотом» знизилися на 9%.

Але заперечує, що це сталося через санкції.

«Західні колеги зробили переможний висновок — це вплив санкцій (США, ЄС, Великобританії та Канади).

Ми ж з самого початку вкрай скептично ставилися до цього «впливу», тому що модель санкцій зовсім не заважає росіянам возити нафту з Балтійського моря чи арктичних портів в Індію, Китай чи Туреччину», - заявив Клименко.

Він вважає, що лютневе зниження обсягів перевалки пов’язане з українськими ударами БПЛА по порту Усть-Луга і об’єктам Балтійської трубопровідної системи.

А в березні - тобто, коли остаточно набув чинності указ Байдена щодо санкцій проти «тіньового флоту» - російський вантажопотік навіть виріс.

«У березні 2025 року зниження змінилося зростанням, по всім морям на 5,2% загалом..

Це означає, що санкції проти танкерів не спрацювали.

Обсяги експорту говорять самі за себе, Тобто, величезний обсяг санкціонованих танкерів (близько 400) не призвів до дефіциту суден на ринку перевезень з РФ», - пише Клименко.

Джерело матеріала
loader