Боялися, що будуть красти: співвласник АТБ - про початок бізнесу, конфлікт з Coca Cola та жорстку оптимізацію
Боялися, що будуть красти: співвласник АТБ - про початок бізнесу, конфлікт з Coca Cola та жорстку оптимізацію

Боялися, що будуть красти: співвласник АТБ - про початок бізнесу, конфлікт з Coca Cola та жорстку оптимізацію

Бізнесмен каже, що компанії є куди розвиватися

Співвласник найбільшої в Україні мережі роздрібної торгівлі АТБ Віктор Карачун дав перше інтерв’ю. У ньому він розповів про плани на майбутнє, про поточні справи компанії, а також про багато інших цікавих речей.

Повна версія інтерв’ю доступна на сайті Forbes. "Телеграф" наводить головні моменти.

Про вартість магазинів

Карачун зазначив, що 2024 року компанія відкрила 47 магазинів, а ще в 11 провели реконструкцію. При цьому інвестиції в один магазин можуть сягати близько 2,5 мільйона доларів. Це включає ціну землі, торгової площі, обладнання, ремонту тощо. Раніше це все обходилося близько 1,5 мільйона доларів, але з того часу піднялася вартість будівництва.

"Саме питання фінансів перед нами не стоїть. Ми завжди розвивалися на свої, немає жодного цента кредитів. Ми достатньо заробляємо і в змозі щороку відкривати 100–120 магазинів. Так би й робили, якби була нормальна ситуація з будівельниками і не було воєнного стану", — сказав він.

Про плани на майбутнє

Бізнесмен додав, що зараз за рік близько 1 мільярда покупців купують товари у всіх магазинах "АТБ", проте мережі ще є куди зростати. У 2025 році мережа планує купити 100 магазинів та відкрити 80 з них.

"Нам є куди рости. Раніше ми відкривалися в містах з населенням від 30 000 осіб, потім від 20 000. Зараз відкриваємо АТБ у населених пунктах від 10 000 жителів. Тут далеко до насичення ринку. Ми вважаємо, що всього можна відкрити 5000 магазинів. Зараз їх 1300", — сказав Карачун.

Крім того, він зазначив, що компанія запроваджує ноу-хау, яке зводиться до відкриття магазинів на виїзді з міст. За його словами, логіка полягає в тому, що люди, які їдуть до умовного Києва з передмість на роботу, не заїжджатимуть за покупками. Однак вони це зроблять увечері, коли повертатимуться додому. Тому магазини планують ставити лише на виїздах і лише з правого боку.

Як усе почалося

Карачун розповів, що розпочинав бізнес із партнерами з кафе "Сосенки" у Дніпрі, а потім по всьому місту поставили столики, де продавали цигарки та жуйки. Як виявилося, це принесло їм більше прибутку, ніж кафе. Зрештою, це й вплинуло на рішення займатися торгівлею, а перший магазин був куплений за 80 тисяч доларів, які довелося позичати у знайомих.

"Наші перші 30–40 магазинів мали формат "гастроном", там торгували через прилавок. Ми довго не могли переключитися на супермаркет. Боялися, що будуть все красти. Але все ж вирішили відкривати супермаркети", — сказав він.

Про поточний стан справ

"Наша EBITDA сьогодні близько 12%. Ми досягли цього завдяки мінімізації витрат. На Заході 4% вважається хорошою", — розповів Карачун.

EBITDA — аналітичний показник, що відображає обсяги прибутку до обчислення витрат на податки, відсотки, амортизаційні виплати тощо. Він використовується визначення того, наскільки компанія прибуткова і порівняння її з конкурентами.

Бізнесмен розповів, що скоротити витрати вдалося, зокрема, завдяки оптимізації логістики.

"Ми ухвалили стратегічне рішення: має бути стільки розподільчих центрів, щоб кожен обслуговував магазини в радіусі не більше 250 км. Чому? Бо в цьому випадку денний пробіг автомобіля становить 500 км. Водій за вісім годин робочого дня може проїхати таку відстань. Відповідно, нам не потрібний другий водій. Плюс ми заощаджуємо на спальному місці в машині", — зазначив він.

Про історію з Coca-Cola

Карачун розповів, що у 2022 році у мережі АТБ зникла продукція Coca-Cola, оскільки компанія заборонила продавати свою продукцію дешевше, ніж у конкурентів. Бізнесмен зазначив, що мережа хотіла дати покупцям найкращі умови, якщо вже збиралася закупити величезну кількість продукції.

"Пів року ми не продавали Coca-Cola. Нічого, замінили на Pepsi. А з Coca-Cola вели переговори. І хоча вони не дали нам знизити ціни, але зробили під нас пляшку на 10% більшу, ніж стандартна. Тобто сьогодні у всіх Coca-Cola дволітрова, а в АТБ – 2,2 літра", — додав він.

Як повідомлялося раніше, під час літніх відключень світла "АТБ" витрачала понад три мільйони гривень щодня на підтримку роботи генераторів.

Теги за темою
Україна
Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader