Ціни на ретроавтомобілі різко падають до рівня передпандемійної реальності: чи перевага це чи криза?
Ціни на ретроавтомобілі різко падають до рівня передпандемійної реальності: чи перевага це чи криза?

Ціни на ретроавтомобілі різко падають до рівня передпандемійної реальності: чи перевага це чи криза?

Під час пандемії COVID ціни на предмети розкоші, включаючи класичні автомобілі, стрімко зросли.Проте, в сучасному геополітичному та економічному контексті, речі стали гораздо більш невизначеними.Тому класичні автомобілі повернулися до цінових позицій, які вони займали перед пандемією. З початку 2020 року світ здавався пішов з глузду: пандемія COVID призвела до того, що багато людей мали вільні кошти, які вони не могли витратити, працюючи з дому, відчувалося, ніби ми перебували під домашнім арештом, щоб не допустити поширення вірусу.Де є бажання, там є шлях, і люди знайшли спосіб розкоші: предмети розкоші, які дарують нам задоволення, були дитячою мрією або розглядалися просто як інвестиції, стрімко зростали вартість, оскільки, у більшості випадків, множина покупців боролася за той же об’єкт.Достатньо запитайте когось, хто намагався придбати Rolex (або будь-який інший розкошевий годинник, як AP або Patek): отримати будь-яку модель вимагало, щоб вас включили до списку очікування, який може розтягнутися на кілька років. Перепродавці мали чудовий день, оскільки покупці зверталися на паралельний ринок та були готові заплатити від трьох до десяти разів більше МІП за нержавіючий сталевий годинник, який був менш точним, ніж їх смартфон. Дивним чином, чи не так?При цьому під час пандемії це було ще більш актуально. Ціни на цінні класичні автомобілі сягнули неба, оскільки колекціонери були більш ніж готові заплатити мільйон (чи п’ять), щоб отримати той рідкісний, надзвичайно бажаний Ferrari для своїх гаражів. І вибір бренду не є випадковим.Експерт галузі та аналітик аукціонів Рік Керрі підкреслив у спілкуванні з Hagerty ситуацію за одним прикладом: 1959 року Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione, один із восьми у світі з алюмінієвим корпусом. Цей автомобіль був проданий на аукціоні в Монтерей 2007 року аукціонним будинком RM Sotheby’s.Після того, як його новий власник відновив його, він отримав дуже гарний прибуток від продажу на аукціоні в Нью-Йорку того ж будинку в 2017 році. Щоправда, це також було до пандемії, але видатні класичні Ferrari майже завжди зростають вартість в будь-якому випадку. Незалежно від того, наскільки дорогий був той реставраційний процес, заробити 12 мільйонів доларів на одному автомобілі протягом десятиліття — це було однією з найкращих інвестицій, чи не так?Отже, ось справа: на виставці Amelia цього року вартість автомобіля змінилася на “лише” 9 465 000 доларів, включаючи премію покупця. Це представляє шокуюче падіння вартості на 47 відсотків, навіть менше за найнижчу початкову оцінку. Ми не сумніваємося, що те, що , хто здійснив продаж, описує як “можливо найбільш значущий California Spider в існуванні”, міг би принести набагато вищу суму під час пандемії. Здається, однак, що власник утримався, і тепер ціни повернулися на землю — або, принаймні, на частину землі, де живуть люди, які можуть витратити 10 мільйонів доларів на класичне Пастирське Кіньче.“Це чудовий автомобіль зі значною спортивною історією, неперевершеною документальною базою та без легенд. Він вартує тих грошей, але у 2025 році “тих грошей” очевидно означає 60 відсотків від того, чим вони були в 2017 році,” — пояснює Керрі.Хоча можна вважати, що цей конкретний Ferrari є унікальним, але він не. Поточний рейтинг ринку у . 60.39 є найнижчим з листопада 2020 року, коли ринок класичних автомобілів пережив пандемічний бум. “Можна вважати, що ринок повернувся до попередньо-пандемічної норми,” пише він. І хоча рідкісні Ferrari все ще продаються за мільйони, під впливом опиняються навіть автомобілі, які коштують менше.Hagerty зауважує, що “автомобілі, які обмінюються приватно, обмінюються за все менші ціни”. Це підтверджується тим, що відсоток автомобілів, які продаються за ціною вище їх страхової вартості, знизився до 38,9 відсотка, що є його найнижчою точкою за останні три роки. На піку літа 2022 року більше половини приватних продажів відбувалися вище страхової вартості. Сьогодні для автомобілів вартістю менше 250 тисяч доларів співвідношення зростання страхової вартості до спаду знизилось до найнижчої точки з грудня 2021 року.Пояснення просте. По-перше, люди не схильні платити попередні абсурдні ціни за останні три роки. По-друге, з “нестійким” глобальним ринком ціни найімовірніше не вибухнуть в обраний час, і те, що Президент США в суті нібито оголосив економічну війну проти всіх та всього, що не є американським, не полегшує ситуацію на передбачуваний майбутній час.Фото: Фото агентство Broad Arrow Auctions

Джерело матеріала
loader