Євросоюз хоче заборонити використання карбону в автомобілях: у чому причина
Світові автовиробники активно використовують вуглецеве волокно в своїх машинах, так як він легше алюмінію, але міцніше сталі. Але Євросоюз має намір заборонити карбон, вважає його занадто шкідливим.
Відповідна норма внесена в проект нової директиви Євросоюзу про транспортні засоби з простроченим терміном служби (ELV), тобто тих, що готуються до розбирання і утилізації. Якщо вона буде прийнята, то вступить в силу до 2029 року. Дане рішення в ЄС пояснюють тим, що вуглецеве волокно дуже шкідливий, особливо його вторинна переробка. Адже під час цього процесу в атмосферу потрапляють мікро волокна карбону, що може викликати коротке замикання в обладнанні і, що ще важливіше, біль у людей при контакті зі шкірою та слизовими оболонками.
Тобто Євросоюз має намір поставити вуглецеве волокно в один ряд з такими матеріалами як свинець, ртуть, кадмій і шестивалентний хром, які також вважають небезпечними. Але, незважаючи на таку класифікацію, ці матеріали дозволені до використання в автомобільній промисловості. Але карбон чекає повна заборона, що накладе свій негативний відбиток на багатьох світових компаніях.
Зазначається, що найбільше від цієї заборони ЄС постраждають такі компанії, як Toray Industries, Teijin і Mitsubishi Chemical. Вони в сукупності займають 54% світового ринку вуглецевого волокна. Однак ця заборона може торкнутися і авіаційної промисловості, у якої теж активно використовують карбон, а ще інших областей.

