/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fea030e6aea6e3fce4c77b99d60485209.jpg)
Третина ринку медіаграмотності в Україні складається з тренінгів та семінарів - експертка
Як повідомляє Укрінформ, про це сказала засновниця ініціативи "Як не стати овочем" Оксана Мороз під час презентації результатів дослідження ринку медіаграмотності в Україні. За її словами, під час аналізу продуктової лінійки з 866 продуктів за період з 2020 до 2024 року, 56% з них виявилися продуктами, орієнтованими на авдиторію до 10 000.
"Якщо ми подивимося структуру по типах продуктів, то третина ринку (33% — ред.) — це тренінги та семінари. Це також один із моментів, який підкреслює, що ми — не про широку авдиторію. Тому що тренінгами й семінарами ми можемо зайти добре на невелику авдиторію, на специфічну авдиторію, але загал ми не навчимо", — сказала вона.
За її словами, на другому місці після семінарів і тренінгів є подкасти, блоги й інтерв'ю (12%). Фахівчиня зауважила, що ці продукти дуже різні за кількістю охоплення — від 1000 переглядів до 17. Тому, за її словами, у поширенні продуктів ізмедіаграмотності можна орієнтуватися не на створення нових каналів, а на інтеграції такого контенту у великі канали.
Згідно з дослідженням, за форматом 35% продуктів із медіаграмотності — це заходи, 26% - тексти, 25% — відео.
" У той час, коли дивляться відео і короткі відео, в нас (широко представлений - ред.) — великий формат з інформування авдиторії, і тільки 25% - відеоформат. Це важливий "знак оклику" про те, в який вектор варто рухатися", — зазначила вона.
Мороз також акцентувала, що лише 6% відео є коротким форматом (до 3 хв), водночас 71% - відеопродукт 30+ хвилин.
Експертка додала, що в Україні варто думати над формуванням попиту на продукти з медіаграмотності серед широкої авдиторії. Але найперше — домовитися про те, що таке медіаграмотність, і виробити "рамку знань", тобто визначити навички, які мають бути в українців на кожному етапі їхнього життя, щоб забезпечити достатній рівень стійкості перед інформаційними викликами, що зростають.
Збір інформації про продукти здійснювався з відкритих джерел та від експертів / ініціатив / донорів. Аналіз ринку проведено на основі експертних глибинних інтерв’ю з 94 експертами від ініціатив, донорів, держави, медійників, блогерів, бізнесу, психологів, військових, ветеранів, соціологів тощо.
Як повідомляв Укрінформ, у Міністерстві культури та стратегічних комунікацій відбулася презентація напрацювань оновленої дорожньої карти національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» на наступні 12 місяців.

